Conten les cròniques que quan el gran Dmitri Xostakòvitx visità la ciutat de Dresde després de la segona guerra mundial quedà tan dolgut davant el desastre de les runes que el sentiment de pena el portà a escriure el seu Quartet número 8, orquestrat posteriorment pel director Rudolf Barshai en forma de Simfonia de Cambra, una de les partitures més intenses de tot el segle XX.

Per Xostakóvitx la destrucció de la ciutat no era només la destrucció d´un patrimoni arquitectònic, era molt més: significava ferir de mort un dels llocs culturals i musicals de referència. Destruir Dresde era atacar la música.

I és que a Dresde, a l´entorn de la seva cort, hi treballaren músics de prestigi, però també n´hi arribaren d´altres per donar a conèixer les seves partitures. Wagner i Strauss, només per posar dos exemples, hi estrenaren algunes de les seves òperes.

Anit a les 20.30h i en el Conservatori, la formació Studium presenta el seu quart concert de la present temporada amb un segon programa que amb el títol de La música a la cort de Dresde (II), està íntegrament dedicat a la figura de Giovanni Alberto Ristori, un poc conegut i, per tant, poc interpetat compositor italià que treballà, com el seu pare, també músic, a la cort de Dresde.

El concert, amb una sola obra programada, la Messa per il Santissimo Natale di Nostro Signore, té aquest valor afegit, el de donar a conèixer partitures inèdites entre nosaltres i s´afegeix a la línia que també segueix Cecilia Bartoli, la mezzosoprano italiana, qui ha descobert pel gran públic un autor desconegut Agostino Steffani.

Concierto de studium aureum

Hora: Hoy, a las 20,30 horas.

Lugar: Auditori del Conservatori.