S'ha de ser valent, i Arnau Reynés ho és de debò, per agafar les rendes de la part solista de la tercera simfonia de Camille Saint-Saëns. Part solista, cosa rara en una simfonia, protagonitzada per l´orgue. Sí, el gran instrument és qui porta el pes d´aquesta obra també gran, escrita el 1886, any de la mort del compositor a qui està dedicada, Franz Liszt.

D´aquesta peculiar simfonia, que també utilitza el piano de forma un tant curiosa, s´han escrit múltiples referències. Totes, però, destaquen l´originalitat i valentia del compositor en incloure l´orgue de gran format com un element més de l´orquestra. És cert que la conjunció d´orgue i orquestra no era una cosa nova a finals del segle XIX, durant el barroc era habitual fer el continu amb l´orgue i el violoncel, per exemple i Haendel ja havia escrit diversos concerts amb l´orgue solista. Però fer-ho de la manera que ho fa el músic francès, amb orgue romàntic i dintre d´una simfonia va semblar agosarat en el seu temps. Posteriorment, altres compositors, no molts, han escrit peces semblants, Hindemith per exemple té un concert per a orgue i orquestra.

Un dels temes més coneguts de la simfonia fou utilitzat, degudament retocat però de fàcil reconeixement, a la banda sonora del film Babe, traduït al castellà com Babe, el cerdito valiente.

Avui vespre (20.30h) i com a plat fort del seu segon concert de temporada, l´Orquestra Simfònica presenta la Tercera Simfonia, amb orgue, de Saint-Saëns, al costat del Concert per a piano de Grieg i una peça de M. Watss titulada Festes mallorquines. L´organista, Arnau Reynés, tocarà l´orgue de Sant Francesc de Palma amb connexió directe amb el Teatre Principal. Un valor que cal afegir a la valentia de l´artista.