Passeig de ronda

Una contralt versàtil

Ewa Podleś.

Ewa Podleś. / Viquipèdia

Pere Estelrich i Massutí

Pere Estelrich i Massutí

01

El dia de Sant Sebastià ens despertàrem amb la notícia de la mort, el dia anterior, de la polonesa Ewa Podles a Varsòvia, la seva ciutat natal. Fous, sens dubte una de les grans veus de la seva època, dins la seva tessitura, la de contralt.

Era molt jove, massa jove. Tenia 71 anys. I tot i que en aquesta edat ja no hauria interpretat òperes completes, sí que encara l’hauríem pogut escoltar en recitals.

Ewa Podleś.

Ewa Podleś. / Viquipèdia

02

De Podles, però, ens queden els seus nombrosos enregistraments, tant del repertori barroc (Haendel), clàssic (Mozart), romàntic (Rossini, Txaikovski) i del segle XX (Strauss).

Ara bé, si hi ha un rol en el qual era superior a les demés dives del seu temps era el d’Erda de l’”Anell del Nibelung” wagnerià. Ella era la vertadera deessa de la Terra, una Erda capaç d’enfrontar-se com ningú, cara a cara al deu suprem, Wotan. Ho vàrem poder comprova fa deu anys, quan cantà aquest paper a la producció de “L’Or del Rin” en el Liceu de Barcelona. Sensacional. No debades el teatre li va atorgar la Medalla d’or.

03

Gustav Mahler
Antoni Wit

Suscríbete para seguir leyendo