Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

La prèvia

Un divendres musical

OCM.- De l’Òpera de Frankfurt a Mallorca, podria ser el títol d’aquest comentari, ja que l’Orquestra de Cambra de Mallorca ha convidat el jove flautista català Eduard Belmar, actual solista de l’orquestra de l’Òpera de Frankfurt, per tal d’interpretar la part protagonista del Concert en re menor de Carl Phillip Emanuel Bach, un dels fills de Johann Sebastian i molt proper a Frederic de Prússia, també flautista, el monarca pel qual el músic escriví no poques obres per al seu instrument.

Serà tot un luxe poder escoltar avui vespre aquest instrumentista que, tot i la seva joventut (vint i cinc anys) ja ha col·laborat amb formacions com l’Orchestre de París, la HR Sinfonieorchester de Frankfurt o la NDR Elbphilarmonie d’Hamburg. La cita és triple, avui al Teatre de Petra (20h), demà a Sant Llorenç (20h) i diumenge a l’Auditori de Porreres (19.30h).

Però l’interès del programa no acaba aquí, ja que a la segona part s’interpretarà la Quarta Simfonia de Beethoven, una partitura que Schumann descriví com a “una esvelta donzella grega entre dos gegants nòrdics”, referint-se a les simfonies anterior i posterior (la Tercera i la Cinquena).

Bach i Mozart.- Aquests dos compositors seran protagonistes del concert que l’Ensemble Tramuntana, que dirigeix Barry Sargent, oferirà avui a Sant Felip Neri de Palma (20.30h).

De Bach el Concert per a violí en la menor BWV 1041, una obra que, tot i agafar l’estil que a Itàlia havien creat i desenvolupat Corelli, Albinoni i Vivaldi, és del tot pròpia. Curiosament és una partitura creada expressament per al violí, al contrari d’altres concerts de Bach que sorgeixen com a transcripcions d’obres pensades per a altres instruments solistes.

De Mozart la seva darrera simfonia, la que porta el número 41 i és coneguda com a Simfonia Júpiter, un qualificatiu que li fou posat després de la mort del compositor, sense que s’hagi trobat una explicació clara al sobrenom. De totes maneres es tracta d’una obra potent i plena de moments inspirats. No debades és una de les més interpretades del catàleg del músic de Salzburg.

Compartir el artículo

stats