Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

No passeu, feim atenció plena

Alumnes realitzant l'activitat d'atenció plena. EVA PASQUAL (IES LA RIBERA)

"Atenció plena a l'IES La Ribera", així titula Eva Pasqual Vallès, professora d'aquest centre de la Platja de Palma, una experiència que fa que l'alumne aconsegueixi estar més concentrat, relaxat i tranquil i que s'aplica a l'inici de la classe. L'explica i encoratja els companyes i companyes docents a posar-la en pràctica.

"Sona el timbre i l'aula de música es va convertint en un espai tranquil per estar atents... Tancam persianes, apagam llums, agafam estoretes, repartim coixinets, penjam el cartell de No passeu: fem atenció plena a la porta de l'aula, es prepara l'audició d'aquell dia... i la màgia està a punt per poder començar l'activitat Atenció Plena.

L'activitat sol durar uns deu minuts i quan acaba, tot torna al seu lloc: s'obrin persianes, es retiren les estoretes, es guarden els coixins, es lleva el cartell i es passa a registrar l'audició al llibre. A partir d'ara comença la classe com a qualsevol altre centre...

Tot va començar fa ara dos anys a un curs de formació al CEP de Palma amb el professor Ignacio Botella. Aquell curset canviaria la dinàmica de les classes de música a l'institut a partir del següent curs escolar.

Des del curs 2017-2018 les classes de música comencen amb l'aplicació Ars musicalis d'atenció plena a través de la música. Les professores asseguren que no els ha fet endarrerir la programació, sinó que ha contribuït a començar les classes més tranquils i atents.

Al principi l'alumnat es va sorprendre, però una vegada explicat el funcionament i la finalitat de l'activitat, és el propi alumnat qui es queixa si qualque dia, per diversos motius, no es fa.

Per saber l'opinió de l'alumnat, s'ha passat una enquesta a 4t d'ESO, on es demanen diferents aspectes relacionats amb l'activitat. Dels catorze alumnes enquestats, a dotze els agrada, creuen que no perden el temps, sinó que els serveix per millorar la seva atenció, a la vegada que aconsegueixen estar més concentrats, relaxats i tranquils. Les seves principals distraccions són els propis pensaments i els renous exteriors.

Molts afirmen creure que a la vida adulta els ajudarà a prendre decisions de forma més conscient, estar més tranquils i poder escoltar amb atenció. Relaxació, tranquil·litat, desconnexió, pau, atenció, concentració i sentir-se millor amb un mateix són els principals beneficis que l'alumnat reconeix. Tots recomanen l'activitat per fer-la en altres centres... Animau-vos!".

Compartir el artículo

stats