Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Projectes, experiencies, activitats / Col·legi Públic Rafal Vell (Palma)

Cream comunitat al CEIP Rafal Vell

S´organitzen activitats amb famílies.

"Per entendre els objectius del nostre projecte és important destacar que ens aprofitam d'experiències que ja és desenvolupen a l'escola i altres escoles com les aules germanes, el projecte de padrins i fillols, les escoles de pares i mares i algunes propostes de millora de la convivència com l'educació emocional i les pràctiques restauratives".

Amb aquestes paraules, el col·legi públic Rafal Vell de Palma ens introdueix en el projecte Cream Comunitat en el qual participa tota la comunitat educativa, l'alumnat de tres anys fins a sisè d'educació primària i les seves famílies. L'aplica tot l'equip educatiu, mentre que la coordinació l'ha assumida l'equip directiu. El proper curs es crearà la comissió corresponent.

Objectius

-Crear comunitat i facilitar el coneixement del altres com a part integrant d´una comunitat.

-Fer de l´escola un espai en què el més important sigui l´acompanyament dels infants en el seu procés d´aprenentatge i creixement, de manera compartida entre l´equip educatiu i les famílies.

-Posar en pràctica estratègies d´ajuda i de suport en les quals els infants siguin protagonistes d´excepció.

-Posar a l´abast de tothom eines que permetin millorar la manera de resoldre els conflictes, que són part inseparable de convivència.

-Facilitar el desenvolupament d´activitats que, per la seva dinàmica i estructura, són facilitadores de l´atenció a la diversitat.

Temporalització

Comenta l'equip coordinador que "de moment no tenim una temporalització establerta, però tenim tres àmbits diferenciats i cada un d'ells dur el seu propi ritme. La idea de fons és que cada trimestre es puguin desenvolupar un mínim de quatre o cinc activitats amb els infants i una o dues amb les famílies".

Què és ´Cream comunitat´?

Per dur endavant el projecte s'obrin tres àmbits d´actuació.

1.-En relació als infants i als seus grups classe:

Quan els infants inicien el seu primer curs a l´escola als 3 anys, s'estableix un lligam amb una aula de segon curs d'educació primària i es crea el vincle d'aules germanes. Aquesta relació es manté quatre anys; per tant, durant aquest temps, els dos grups es tenen com a referents per les activitats compartides del projecte. Aquests primers 4 anys els infants són els fillols.

En un segon moment, a partir del segon curs d´educació primària fins a cinquè curs, passen a exercir el paper de padrins, acollint els infants que comencen als tres anys i acompanyant-los fins arribar a primer.

Des de fa molt de temps els alumnes de sisè a l'escola són elements claus en tota la vida festiva de l'escola. D'alguna manera "estan molt ocupats" organitzant els bunyols, fent de dimonis, preparant la festa de la primavera...

Com a element que simbolitza el pas de fillols a padrins, s'ha establert l´acte de sembrar un arbre a l´escola: "Poc a poc volem anar creant un espai de natura que tengui un valor emocional per als membres de la comunitat educativa".

La proposta d´activitats en aquests moments no està tancada. Es va construint durant aquest curs i el proper. La idea és que s'incloguin activitats que fins ara es duen a terme sense que estiguin relacionades i, també, d'altres de noves relacionades amb les festes, la Setmana Cultural, l´àmbit de la lectura, l'assoliment dels continguts treballats a l´escola...

2.-En relació a les famílies:

El centre té organitzada una proposta que inclou, d´una banda, accions formatives, amb l´assessorament de persones expertes, que tracten temes de l'interès per als pares i mares. D´altra banda, fa possible la participació de les famílies en activitats com tallers o festes que fan palesa la seva implicació. Finalment, ofereix a les famílies la possibilitat de compartir el seu saber o la seva experiència relacionada amb allò que a l´escola treballen els infants.

3.-En relació a la convivència:

L´escola té ben clar que el fet de sentir-se mes relacionat amb els altres i l´enfortiment dels vincles ajudarà a fi que els conflictes és resolguin de forma més positiva.

El CEIP Rafal Vell és conscient de la necessitat del treball de les emocions i valora la importància de treballar aspectes com l'educació emocional i les estratègies de resolució de conflictes. Per això preveu un pla que faciliti la implicació de tots els agents que prenen part en l´acció educativa:

-Als tutors i a les tutores se´ls facilita eines per emprar dins l´àmbit de la tutoria, posam al seu abast intervencions assessores per posar en valor actuacions útils a l´hora de resoldre conflictes, tals com les estratègies de les pràctiques restauratives o de l´educació emocional.

-Les actuacions de cada nivell resten indicades al pla de convivència.

Quant a les activitats, és té molt present l´assemblea de delegats i dinamitzar el seu paper, facilitar la tasca dels tutors i les tutores amb propostes de recursos i informacions rellevants, oferir estratègies i documentació i facilitar el desenvolupament d'activitats formatives.

Contacte

Els centres interessats en aquest projecte, poden contactar amb qualsevol membre de l'equip directiu: ceiprafalvell@cprafalvell.cat o telèfon 971 473 247.

La fitxa de l'activitat

CEIP RAFAL VELL

Denominació: Cream comunitat

Centre escolar: CEIP Rafal Vell de Palma Alumnat: Tots els grups d'educació infantil i primària

Responsable: Equip educatiu

Horari: 9:00 a 14:00, de dilluns a divendres Per a més informació: Equip directiu - ceiprafalvell@cprafalvell.cat - 971 473 247

Compartir el artículo

stats