Richard EGARR, director

Georg Friedrich Händel (1685 – 1759)

Música aquàtica, HWV 348 – 350

Suite núm. 1 HWV 348

Overture (Largo – Allegro)

Adagio e staccato

Allegro

Andante / Allegro da capo

Allegro

Air

Minuet

Bourrée

Hornpipe

Allegro moderato

Suite núm. 2 HWV 349

Allegro

Alla hornpipe

Minuet

Rigaudon I

Rigaudon II / Rigaudon I

Suite núm. 3 HWV 350

Lentement

Bourrée

Minuet I

Minuet II

Gigue I / Gigue II da capo

Minuet (cor)

Concerto Grosso op. 6, núm. 6 en sol menor, HWV 324

Largo affettuoso

A tempo giusto

Musette (Larguetto – Allegro – Larguetto)

Allegro

Allegro

Música per als reials focs d’artifici, HWV 351

Ouverture: Adagio – Allegro – Lentement – Allegro

Bourrée

La Paix: Largo alla siciliana

La Réjouissance: Allegro

Minuet I – Minuet II – Minuet I

THE ACADEMY OF ANCIENT MUSIC

The Academy of Ancient Music és una orquestra amb una reputació mundial d’excel·lència en la música barroca i clàssica. S’inspira directament en els compositors de la música, i utilitza tècniques històriques, instruments d’època i fonts originals per donar vida a la música en actuacions compromeses i vibrants.

Fundada per Christopher Hogwood el 1973, el conjunt roman a l’avantguarda de l’escena de la música antiga des de fa més de quatre dècades. Richard Egarr es va convertir en el seu director musical el 2006.

L’Acadèmia de Música Antiga sempre ha estat pionera. Es va establir per dur a terme els primers enregistraments britànics d’obres orquestrals utilitzant instruments dels períodes barroc i clàssic i ha publicat més de tres-cents discos, molts dels quals encara es consideren interpretacions definitives; entre els nombrosos elogis als seus enregistraments hi ha els premis Classic BRIT, Gramophone i Edison. Ara ha establert el seu propi segell discogràfic, AAM Records, i s’enorgulleix de ser l’orquestra més escoltada de la seva classe a internet, amb més d’un milió d’oients mensuals a Spotify.

El programa d’educació i divulgació de la AAM, AAMplify, nodreix la propera generació de públic i músics. Amb aquest programa en expansió, que treballa des de l’educació preescolar fins a la superior i més enllà, la AAM s’assegura que el seu treball arribi a la major audiència possible i inspira persones de totes les edats, orígens i tradicions culturals.

La temporada 2019-20 presentà aparicions de Viktoria Mullova, Chen Reiss, VOCES8, Benjamin Appl, Masato Suzuki, Thomas Dunford, Mary Bevan, Alison Balsom, el Cor del King’s College (Cambridge) i els cantants de la BBC. Els seus programes inclouen obres mestres vocals a gran escala com la Passió de Sant Joan de Bach, Il ritorno d’Ulisse in Patria de Monteverdi, Israel a Egipte de Handel i Semele d’Eccles, així com la innovadora estrena moderna de la Missa en sol major de Jan Ladislav Dussek, una peça que no ha vist la llum del dia des de 1811.

La AAM és Conjunt Associat al Barbican Centre de Londres, Orquestra en Residència a la Universitat de Cambridge, The Grange Festival, Festival Internacional de Música d’Estiu de l’Abadia de Milton, Music at Oxford and the Apex, Bury St Edmunds, Soci d’investigació de la Universitat d’Oxford i Soci Artístic de la Milla de la Cultura de Londres.

Richard EGARR

Richard Egarr aporta un alegre sentit de l’aventura i una ment aguda i inquisitiva a tota la seva activitat musical, ja sigui dirigint, dirigint des del teclat, fent recitals, tocant música de cambra i, per descomptat, parlant de música a cada oportunitat que se li presenta.

Director musical de l’Academy of Ancient Music, convidat principal de la Residentie Orkest de La Haia i soci artístic de la St. Paul Chamber, Egarr comença com a director musical de la Philharmonia Baroque Orchestra and Chorale la temporada 20/21, i acabarà amb l’AAM l’estiu de 2021 després d’estar-hi quinze anys al capdavant. Va ser Artista Associat de la Cambra d’Escòcia 2011-2017 i ha dirigit nombroses orquestres simfòniques com la de Londres, la Royal Concertgebouw i l’Orquestra de Filadèlfia. Aquesta temporada Egarr dirigeix ​​un repertori que va des de Bach, passa per Mozart, Dussek, Beethoven i Brahms, i segueix amb Rossini i Elgar; ha actuat com a convidat amb orquestres com la Simfònica de San Luis, la Filharmònica de Luxemburg i la Simfònica de la Ciutat de Birmingham.

Al principi del seu contracte amb l’AAM, Egarr va crear el Cor de l’AAM; les òperes i, en particular, els oratoris de Händel constitueixen el nucli del seu repertori. Va debutar a Glyndebourne el 2007 dirigint una versió escenificada de la Passió segons Sant Mateu. Amb l’AAM al Barbican ha dirigit els cicles de Monteverdi i Purcell, La Finta Giardiniera i (el 2019) Nozze di Figaro – aquesta última també al Grange Festival.

Regularment ofereix recitals de clavicèmbal al Wigmore Hall i al Carnegie Hall, i la seva extensa discografia a Harmonia Mundi inclou obres per a teclat sol de Bach, Haendel, Mozart i Couperin, i últimament discos per a Linn Records de Byrd i Sweelinck. La seva llarga llista d’enregistraments amb l’Acadèmia de Música Antiga inclou set discos de Haendel (Premi Gramophone 2007, premis MIDEM i Edison 2009), i la Passió segons Sant Joan i la Passió segons Sant Mateu de J. S. Bach. El 2019, AAM Records va llançar una nova edició sota la supervisió de Richard de la Passió de Brockes de Haendel, rarament interpretada, per la qual rebé molts d’elogis.

Egarr es va formar com a nen de cor a York Minster, a l’Escola de Música de Chetham a Manchester i com a becari d’orgue al Clare College de Cambridge. Els seus estudis amb Gustav i Marie Leonhardt van inspirar el seu treball en el camp de la música històrica.