Richard EGARR, director
Georg Friedrich Händel (1685 1759)
Música aquàtica, HWV 348 350
Suite núm. 1 HWV 348
Overture (Largo Allegro)
Adagio e staccato
Allegro
Andante / Allegro da capo
Allegro
Air
Minuet
Bourrée
Hornpipe
Allegro moderato
Suite núm. 2 HWV 349
Allegro
Alla hornpipe
Minuet
Rigaudon I
Rigaudon II / Rigaudon I
Suite núm. 3 HWV 350
Lentement
Bourrée
Minuet I
Minuet II
Gigue I / Gigue II da capo
Minuet (cor)
Concerto Grosso op. 6, núm. 6 en sol menor, HWV 324
Largo affettuoso
A tempo giusto
Musette (Larguetto Allegro Larguetto)
Allegro
Allegro
Música per als reials focs dartifici, HWV 351
Ouverture: Adagio Allegro Lentement Allegro
Bourrée
La Paix: Largo alla siciliana
La Réjouissance: Allegro
Minuet I Minuet II Minuet I
THE ACADEMY OF ANCIENT MUSIC
The Academy of Ancient Music és una orquestra amb una reputació mundial dexcel·lència en la música barroca i clàssica. Sinspira directament en els compositors de la música, i utilitza tècniques històriques, instruments dèpoca i fonts originals per donar vida a la música en actuacions compromeses i vibrants.
Fundada per Christopher Hogwood el 1973, el conjunt roman a lavantguarda de lescena de la música antiga des de fa més de quatre dècades. Richard Egarr es va convertir en el seu director musical el 2006.
LAcadèmia de Música Antiga sempre ha estat pionera. Es va establir per dur a terme els primers enregistraments britànics dobres orquestrals utilitzant instruments dels períodes barroc i clàssic i ha publicat més de tres-cents discos, molts dels quals encara es consideren interpretacions definitives; entre els nombrosos elogis als seus enregistraments hi ha els premis Classic BRIT, Gramophone i Edison. Ara ha establert el seu propi segell discogràfic, AAM Records, i senorgulleix de ser lorquestra més escoltada de la seva classe a internet, amb més dun milió doients mensuals a Spotify.
El programa deducació i divulgació de la AAM, AAMplify, nodreix la propera generació de públic i músics. Amb aquest programa en expansió, que treballa des de leducació preescolar fins a la superior i més enllà, la AAM sassegura que el seu treball arribi a la major audiència possible i inspira persones de totes les edats, orígens i tradicions culturals.
La temporada 2019-20 presentà aparicions de Viktoria Mullova, Chen Reiss, VOCES8, Benjamin Appl, Masato Suzuki, Thomas Dunford, Mary Bevan, Alison Balsom, el Cor del Kings College (Cambridge) i els cantants de la BBC. Els seus programes inclouen obres mestres vocals a gran escala com la Passió de Sant Joan de Bach, Il ritorno dUlisse in Patria de Monteverdi, Israel a Egipte de Handel i Semele dEccles, així com la innovadora estrena moderna de la Missa en sol major de Jan Ladislav Dussek, una peça que no ha vist la llum del dia des de 1811.
La AAM és Conjunt Associat al Barbican Centre de Londres, Orquestra en Residència a la Universitat de Cambridge, The Grange Festival, Festival Internacional de Música dEstiu de lAbadia de Milton, Music at Oxford and the Apex, Bury St Edmunds, Soci dinvestigació de la Universitat dOxford i Soci Artístic de la Milla de la Cultura de Londres.
Richard EGARR
Richard Egarr aporta un alegre sentit de laventura i una ment aguda i inquisitiva a tota la seva activitat musical, ja sigui dirigint, dirigint des del teclat, fent recitals, tocant música de cambra i, per descomptat, parlant de música a cada oportunitat que se li presenta.
Director musical de lAcademy of Ancient Music, convidat principal de la Residentie Orkest de La Haia i soci artístic de la St. Paul Chamber, Egarr comença com a director musical de la Philharmonia Baroque Orchestra and Chorale la temporada 20/21, i acabarà amb lAAM lestiu de 2021 després destar-hi quinze anys al capdavant. Va ser Artista Associat de la Cambra dEscòcia 2011-2017 i ha dirigit nombroses orquestres simfòniques com la de Londres, la Royal Concertgebouw i lOrquestra de Filadèlfia. Aquesta temporada Egarr dirigeix un repertori que va des de Bach, passa per Mozart, Dussek, Beethoven i Brahms, i segueix amb Rossini i Elgar; ha actuat com a convidat amb orquestres com la Simfònica de San Luis, la Filharmònica de Luxemburg i la Simfònica de la Ciutat de Birmingham.
Al principi del seu contracte amb lAAM, Egarr va crear el Cor de lAAM; les òperes i, en particular, els oratoris de Händel constitueixen el nucli del seu repertori. Va debutar a Glyndebourne el 2007 dirigint una versió escenificada de la Passió segons Sant Mateu. Amb lAAM al Barbican ha dirigit els cicles de Monteverdi i Purcell, La Finta Giardiniera i (el 2019) Nozze di Figaro aquesta última també al Grange Festival.
Regularment ofereix recitals de clavicèmbal al Wigmore Hall i al Carnegie Hall, i la seva extensa discografia a Harmonia Mundi inclou obres per a teclat sol de Bach, Haendel, Mozart i Couperin, i últimament discos per a Linn Records de Byrd i Sweelinck. La seva llarga llista denregistraments amb lAcadèmia de Música Antiga inclou set discos de Haendel (Premi Gramophone 2007, premis MIDEM i Edison 2009), i la Passió segons Sant Joan i la Passió segons Sant Mateu de J. S. Bach. El 2019, AAM Records va llançar una nova edició sota la supervisió de Richard de la Passió de Brockes de Haendel, rarament interpretada, per la qual rebé molts delogis.
Egarr es va formar com a nen de cor a York Minster, a lEscola de Música de Chetham a Manchester i com a becari dorgue al Clare College de Cambridge. Els seus estudis amb Gustav i Marie Leonhardt van inspirar el seu treball en el camp de la música històrica.