Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Activitats

La publicitat centra enguany el concurs Consumópolis

La iniciativa pretén sensibilitzar els alumnes sobre la importància de consumir d´una manera conscient, solidària i responsable

La iniciativa es presentà amb alumnes de CEIP Inspector Joan Capó de Felanitx.

Prop de 200 alumnes del centre d´educació infantil i primària Inspector Joan Capó de Felanitx participaren en la presentació oficial de la tretzena edició del concurs Consumópolis, el qual té per objectiu sensibilitzar els infants i joves sobre la importància de consumir d´una manera conscient, crítica, solidària i responsable. Enguany la competició se centra en els missatges publicitaris i du per lema En la publicitat: tot s´hi val?.

Consumópolis, que és promogut per l´Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (AECOSAN) en col·laboració amb els organismes de consum de les comunitats autònomes fou presentat per la consellera de Salut, Patrícia Gómez, i el conseller d´Educació, Martí March, acompanyats del director general de Consum, Francesc Dalmau, i del director general d´Innovació i Comunitat Educativa, Jaume Ribas.

El concurs s´adreça a alumnes del tercer cicle de primària i tots els cursos de l´educació secundària obligatòria i els docents són les úniques persones autoritzades per registrar-hi equips. Cada equip ha d´estar integrat per cinc alumnes del mateix nivell escolar de participació i un docent que ha de fer de coordinador responsable durant tot el concurs.

Els docents poden inscriure els equips en el portal www.consumopolis.es, on poden accedir a les bases, les instruccions generals de participació i el document d´ajuda. La pàgina és també una eina per estar al dia en matèria de consum responsable i ofereix més de seixanta fitxes pedagògiques, una zona de jocs, el desafiament ConsuQuizz, un tauler d´anuncis i el concurs escolar Consumópolis 13. El període d´inscripció es tanca el 15 de febrer i actualment ja s´hi han inscrit 87 equips (68 a Mallorca, 15 a Menorca i 4 a Eivissa).

La competició està dividida en dues fases. La primera és un recorregut per la ciutat de Consumópolis mitjançant un tauler virtual amb preguntes que els alumnes han de respondre i la segona, un treball en equip.

Els equips primers classificats en cadascun dels nivells de participació a les Illes Balears participaran en la convocatòria nacional. A més, s´han establert nombrosos premis per a tots els participants.

Compartir el artículo

stats