Síguenos en redes sociales:

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

La iniciativa es presentà amb alumnes de CEIP Inspector Joan Capó de Felanitx.

Activitats

La publicitat centra enguany el concurs Consumópolis

La iniciativa pretén sensibilitzar els alumnes sobre la importància de consumir d´una manera conscient, solidària i responsable

Prop de 200 alumnes del centre d´educació infantil i primària Inspector Joan Capó de Felanitx participaren en la presentació oficial de la tretzena edició del concurs Consumópolis, el qual té per objectiu sensibilitzar els infants i joves sobre la importància de consumir d´una manera conscient, crítica, solidària i responsable. Enguany la competició se centra en els missatges publicitaris i du per lema En la publicitat: tot s´hi val?.

Consumópolis, que és promogut per l´Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (AECOSAN) en col·laboració amb els organismes de consum de les comunitats autònomes fou presentat per la consellera de Salut, Patrícia Gómez, i el conseller d´Educació, Martí March, acompanyats del director general de Consum, Francesc Dalmau, i del director general d´Innovació i Comunitat Educativa, Jaume Ribas.

El concurs s´adreça a alumnes del tercer cicle de primària i tots els cursos de l´educació secundària obligatòria i els docents són les úniques persones autoritzades per registrar-hi equips. Cada equip ha d´estar integrat per cinc alumnes del mateix nivell escolar de participació i un docent que ha de fer de coordinador responsable durant tot el concurs.

Els docents poden inscriure els equips en el portal www.consumopolis.es, on poden accedir a les bases, les instruccions generals de participació i el document d´ajuda. La pàgina és també una eina per estar al dia en matèria de consum responsable i ofereix més de seixanta fitxes pedagògiques, una zona de jocs, el desafiament ConsuQuizz, un tauler d´anuncis i el concurs escolar Consumópolis 13. El període d´inscripció es tanca el 15 de febrer i actualment ja s´hi han inscrit 87 equips (68 a Mallorca, 15 a Menorca i 4 a Eivissa).

La competició està dividida en dues fases. La primera és un recorregut per la ciutat de Consumópolis mitjançant un tauler virtual amb preguntes que els alumnes han de respondre i la segona, un treball en equip.

Els equips primers classificats en cadascun dels nivells de participació a les Illes Balears participaran en la convocatòria nacional. A més, s´han establert nombrosos premis per a tots els participants.

Esta es una noticia premium. Si eres suscriptor pincha aquí.

Si quieres continuar leyendo hazte suscriptor desde aquí y descubre nuestras tarifas.