Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Distincions

El col·legi El Temple, premiat al SIMO

Aquest centre educatiu concertat de Palma ha estat guardonat a nivell estatal amb el premi a la millor experiència de Gamificació en el sector educatiu amb un projecte interdisciplinari sobre la Segona Guerra Mundial

Miquel Flexas i Juan Carlos Thomás, els professors premiats.

Dos professors del Col·legi El Temple de Palma, de les Religioses Terciàries Trinitàries, han estat guardonats a nivell estatal amb el premi a la millor experiència de Gamificació en el sector educatiu.

Es tracta dels professors Miquel Flexas i Juan Carlos Thomás, que varen explicar durant el SIMO educatiu a Madrid la seva experiència en l'elaboració de projecte interdisciplinària entre diverses assignatures, com es va dur a terme a l'aula i quina va ser la resposta dels alumnes.

El Col·legi El Temple és una de les escoles concertades innovadores d´ideari religiós. Ara ja fa uns quants anys que va fer una decidida aposta per la innovació tant metodològica com a tecnològica i tot això reforçat mitjançant un pla de formació per al claustre en tots aquests aspectes.

Miquel Flexas afirma que "estam preparant a alumnes per feines que encara no existeixen, per això la millor manera de preparar-los és treballant unes habilitats que els poden ser útils el dia demà".

Com s´ha demostrat més d´una vegada, una persona només aprèn allò que li interessa. Així, amb la Gamificació s´aconsegueix que els alumnes augmentin l´interès per allò que fan, la motivació és un punt clau per l´aprenantatge. "Sens dubte una experiència única que ara repetim amb moltes altres assignatures", afirma Flexas.

Juan Carlos Thomás comenta que ell és un professor que va estudiar i es va formar en l´escola tradicional, que per aquell moment ja anava bé, però al llarg dels seus anys de docència ha entès que ja no funciona. El món avança i amb ell les persones i per tant l´educació. "Aquesta no pot quedar enquilosada al passat, ni el professorat ja som aquella enciclopèdia on teníem alumnes passius davant nosaltres. Ens hem de convertir en guies d´un aprenentatge personal, de recerca, per a que l´ alumne es senti el protagonista del seu creixement intel·lectual i cultural. Aquesta forma d´ aprendre fa que nosaltres els professors ens carreguem les piles, facem molta feina i que els alumnes facin molta feina, però una feina motivada i aprofitada", afirma.

El centre considera el premi un "gran triomf d´una escola petita, de barriada, concertada i d´ideari religiós on es demostren dues coses, amb feina, la il·lusió, la motivació i la formació es poden aconseguir grans coses i que encara les escoles concertades, a pesar de la gran feina que feim, estam a anys llums per a que l´administració ens reconegui tal innovació i feina", destaca.

El joc

El projecte premiat és un joc de Gamificació sobre la Segona Guerra Mundial i és un projecte interdisciplinari en el qual hi han intervingut diverses matèries (socials, física i química, biologia, llengua castellana i anglesa).

Entre els objectius del joc destaca el de sensibilitzar els alumnes sobre els fets intentant que els puguin reviure en primera persona des de diversos punts de vista.

Compartir el artículo

stats