Dos professors del Col·legi El Temple de Palma, de les Religioses Terciàries Trinitàries, han estat guardonats a nivell estatal amb el premi a la millor experiència de Gamificació en el sector educatiu.
Es tracta dels professors Miquel Flexas i Juan Carlos Thomás, que varen explicar durant el SIMO educatiu a Madrid la seva experiència en l'elaboració de projecte interdisciplinària entre diverses assignatures, com es va dur a terme a l'aula i quina va ser la resposta dels alumnes.
El Col·legi El Temple és una de les escoles concertades innovadores d´ideari religiós. Ara ja fa uns quants anys que va fer una decidida aposta per la innovació tant metodològica com a tecnològica i tot això reforçat mitjançant un pla de formació per al claustre en tots aquests aspectes.
Miquel Flexas afirma que "estam preparant a alumnes per feines que encara no existeixen, per això la millor manera de preparar-los és treballant unes habilitats que els poden ser útils el dia demà".
Com s´ha demostrat més d´una vegada, una persona només aprèn allò que li interessa. Així, amb la Gamificació s´aconsegueix que els alumnes augmentin l´interès per allò que fan, la motivació és un punt clau per l´aprenantatge. "Sens dubte una experiència única que ara repetim amb moltes altres assignatures", afirma Flexas.
Juan Carlos Thomás comenta que ell és un professor que va estudiar i es va formar en l´escola tradicional, que per aquell moment ja anava bé, però al llarg dels seus anys de docència ha entès que ja no funciona. El món avança i amb ell les persones i per tant l´educació. "Aquesta no pot quedar enquilosada al passat, ni el professorat ja som aquella enciclopèdia on teníem alumnes passius davant nosaltres. Ens hem de convertir en guies d´un aprenentatge personal, de recerca, per a que l´ alumne es senti el protagonista del seu creixement intel·lectual i cultural. Aquesta forma d´ aprendre fa que nosaltres els professors ens carreguem les piles, facem molta feina i que els alumnes facin molta feina, però una feina motivada i aprofitada", afirma.
El centre considera el premi un "gran triomf d´una escola petita, de barriada, concertada i d´ideari religiós on es demostren dues coses, amb feina, la il·lusió, la motivació i la formació es poden aconseguir grans coses i que encara les escoles concertades, a pesar de la gran feina que feim, estam a anys llums per a que l´administració ens reconegui tal innovació i feina", destaca.
El joc
El projecte premiat és un joc de Gamificació sobre la Segona Guerra Mundial i és un projecte interdisciplinari en el qual hi han intervingut diverses matèries (socials, física i química, biologia, llengua castellana i anglesa).
Entre els objectius del joc destaca el de sensibilitzar els alumnes sobre els fets intentant que els puguin reviure en primera persona des de diversos punts de vista.