Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Projectes

Projectes engrescadors a la Setmana d'Innovacions d'El Temple

Aquesta escola concertada de Palma va dedicar una setmana a realitzar projectes interdisciplinaris que implicaren diverses àrees d´aprenentatge - Tots els alumnes del centre hi participaren amb diferents activitats

El passat mes de febrer, el col·legi concertat El Temple de Palma va dedicar tota una setmana a realitzar a cada etapa projectes interdisciplinaris que implicaven diferents àrees. Les activitats, emmarcades dins l´itinerari innovador tant metodològic com tecnològic, varen implicar tots els alumnes del centre.

A educació infantil varen treballar la temàtica del Carnestoltes a través d´activitats lúdiques, manipulatives, experimentals i motivadores que varen fer possible que els escolars visquessin de manera diferent i innovadora el món de les disfresses, el ball, la música i tots els elements relacionats amb el Carnestoltes.

El tema de treball proposat per als alumnes de primer a tercer d´educació primària varen treballar els Drets dels Infants, amb voluntat que prenguessin consciència sobre el fet de poder gaudir dels seus drets o no. Per tant, el rol de l´alumne era totalment actiu, participant en cada una de les activitats per a conèixer i entendre cada un dels drets dels infants.

El repte que se´ls va proposarar va ser esbrinar quins i quants deures tenen els menors a partir d´una realitat actual com és la dels refugiats de Síria. El projecte va comptar amb la participació de Creu Roja de les Illes Balears, que va presentar als escolars aquesta la realitat.

A 4t, 5è i 6è es varen dur a terme diferents projectes: l´assetjament escolar, Al-Andalus i la Unió Europea, respectivament. A cada un es va fer un recull d´activitats variades per aprofundir en aquestes temàtiques. L´experiència, afirmen des d´aquesta escola, ha resultat molt positiva perquè ha quedat reflectit que la utilització de noves metodologies resulten més enriquidores i motivadores en el procés d´aprenentatge.

A Secundària es va treballar el format d´ABP (Aprenentatge basat en problemes). A primer d´ESO es va tractar la meteorologia i la predicció del temps; a segon d´ESO la festa medieval; a tercer d´ESO els models atòmics i a 4t d´ESO la Segona Guerra Mundial.

Tots aquests projectes es varen treballar diferents assignatures i per als alumnes varen resultar engrescadors per als alumnes.

Durant la setmana hi va haver una gran implicació i motivació del professorat i de l´alumnat. "Hem pogut comprovar com emprant les noves tendències educatives metodològiques i tecnològiques, el procés d´ensenyament-aprenentatge pot ser més engrescador i s´aconsegueix que cada alumne pugui aprofundir més en funció de les seves aptituds i capacitats. Tot això implica també un canvi en la manera d´avaluar, no podem utilitzar només eines tradicionals com els exàmens sinó que n´hem d´emprar d´altres com els portafolis, rúbriques, presentacions, etc.", afirmen des de l´escola El Temple.

Compartir el artículo

stats