Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Prèvia

Vocal i instrumental

Amb la Polonesa op. 26 número 1 començarà avui el concert de cant i piano que la mezzosoprano austríaca resident a Mallorca, Waltraud Mucher i el pianista britànic Anthony Adkins oferiran a l'església de Sant Felip Neri de Palma (20:30 hores) i que demà repetiran a la Capella de les Escolàpies de Sòller (19:30 hores).

Començaran amb piano sol per després alternar l'instrument amb dos cicles de cançons: L'habitació dels nins de Modest Mussorgski i Pintures marines d'Edward Elgar. Entremig la transcripció que feu Franz Liszt per a teclat de La Mort d'Isolda de Wagner.

L'habitació dels nins és una obra important del repertori per a veu i piano, segons Claude Debussy "una autèntica obra mestra del gènere". Per a l'ocasió, el compositor rus va escriure, ell mateix, els set poemes que porten per títols: Amb la cuidadora, A la cantonada, L'escarabat, Amb la pepa, Hora d'anar a dormir, Montant un cavallet i El moix Sailor. Tot i tractar-se d'un cicle molt interessant no tenim massa ocasions de poder escoltar-lo en viu.

Pintures marines tampoc no és un cicle massa interpretat, tot i que és molt recomanable un enregistrament que en feu Janet Baker amb la London Symphony dirigida per John Barbirolli.

El compositor anglès agafà cinc poemes de diferents autors i el musicà primer per a orquestra i veu i després per a piano i veu. Els poemes són: Cançó del mar adormit de Roden Noel, A Haven (Capri) d'Alice Elgar (l'esposa del músic), Matí de dissabte en el mar d'Elizabeth Barrett Browning, On es troben els corals de Richard Garnett i El nadador d'Adam Lindsay Gordon.

La mort d'Isolda tanca l'òpera Tristany i Isolda de Richard Wagner i és un dels moments més aconseguits de tot el repertori wagnerià. La força, el lirisme, tot el que suggereix és de tal magnitud que converteix aquest fragment en un dels cims de la història de l'òpera. Franz Liszt, com feu amb moltes altres partitures orquestrals i vocals, traslladà aquest moment final al piano sol, deixant intacte l'esperit i el sentiment de Wagner, i només amb el teclat. Deliciós.

Compartir el artículo

stats