Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Projectes, experiències, activitats

Posam guapa la nostra escola

Una mare pintant un dels jocs al pati d´educació infantil.

"Posam guapa l'escola" és l'engrescadora activitat que el col·legi públic els Molins de s'Arracó ha duit a terme durant els mesos de maig i juny d'aquest tercer trimestre d'un curs 2016-17 que ja arriba al final.

Objectius

-Fomentar la participació de les famílies amb el centre.

-Crear vincles entre tots els membres de la comunitat educativa.

-Compartir una experiència entre tots els sectors de la comunitat educativa.

-Millorar les instal·lacions de l'escola.

Temporalització

Matins de maig a juny.

Una experiència compartida

Inmaculada Moreno, la directora, ens introdueix en el que qualifiquen com a "experiència compartida" tot assenyalant que "el CEIP els Molins de s'Arracó, situat al municipi d'Andratx, s'ha convertit aquest curs escolar i en particular aquest tercer trimestre en un gran taller on famílies, alumnes i mestres han creat un pati més atractiu i educatiu per als infants d'infantil i primària", explica la responsable.

Tota la comunitat educativa ha participat en diferents activitats emmarcades en la jornada "Posem guapa la nostra escola" que a la vegada forma part del projecte d'innovació pedagògica que es du a terme al centre des d'aquest curs i continuarà en el proper.

Equips de treball

Organitzats en equips de treball i amb les eines i materials necessaris, les mares i pares dels alumnes han compartit l'activitat de pintar els jocs educatius als patis, d'infantil i primària, juntament amb els seus fills i mestres.

"Quan les famílies dissenyaven els dibuixos, altres preparaven materials... quan els jocs es pintaven, alumnes i mestres col·laboraven en l'execució de la tasca", així mostren en aquest col·legi públic del Ponent de Mallorca com s'ha pogut dur a terme la iniciativa, avui ja convertida en realitat.

"La idea inicial d'aquesta activitat -i base també del projecte del centre- és que els espais exteriors, i no només les aules, siguin espais d'aprenentatge. Per aquest motiu, el pati és també un lloc important on aprendre jugant", afegeixen.

Pati d'educació infantil Aquesta tasca al pati d'educació infantil ha comptat amb la pintada d'una rosa dels vents correctament orientada amb els elements de l'entorn de l'escola i espai de temeo.

Per altra part, s'han dissenyat diversos jocs que afavoreixen la psicomotricitat com "l'alfabet" (on l'alumnat pot jugar amb les lletres botant, formant paraules...), "animals saltarins", "parelles", "cursa de cotxes"...

Pati d'educació primària

Al pati d'educació primària -"i amb aquesta idea d'aprendre jugant"- les famílies varen dissenyar un fil conductor sobre l'univers on els més petits i també els grans poguessin passar-ho d'allò més bé. Un engranatge molt visual on l'alumne jugant també aprèn sense adonar-se.

D'aquesta manera, la pista del alumnes de primària acull un recorregut espacial que uneix entre si una sèrie de jocs on l'alumnat ha de passar realitzant una sèrie d'activitats proposades.

L'itinerari està format per jocs sobre constel·lacions, els planetes, fases lunars i la visita del primer home a la Lluna, d'entre d'altres. Es tracta de triar un joc, el que més ganes faci, i començar a jugar amb els companys.

Alguns són "la nau espacial Apolo XI", on l'alumnat bota amb la xinga; "el sistema solar", on es van repetint tots i cadascun dels planetes botant amb els peus junts; "les fases lunars" on es bota amb el peu coix de lluna en lluna; "tira més lluny", on s'anirà sumant o multiplicant punts.. Un astronauta, situat ben enmig de la pista, explica qui i quan es va arribar a la Lluna per primera vegada.

Al col·legi de s'Arracó es mostren molts contents de l'experiència: "Ha estat una molt enriquidora per a tots. Ara tot l'alumnat gaudeix dels nous jocs de pati i es mostren orgullosos de la feina realitzada. Alhora, les famílies i mestres estan molt satisfetes amb aquest embelliment del pati i, sobretot, de veure gaudir l'alumnat tant en el procés com en el resultat d'aquesta activitat conjunta".

Afirmen que "aquesta tasca de col·laboració entre tota la comunitat del CEIP els Molins pretén fomentar la participació i la presència de tothom a l'escola per tal d'eliminar barreres i obstacles a la inclusió".

Remarquen que "en aquesta iniciativa, els seus membres han proposat millores per al centre i per treballar per una escola inclusiva".

Mes de març

"Incrementant sempre els valors cap a la inclusió" fou el lema que guià el col·legi a realitzar ja al mes de març una altra jornada de "Posem guapa l'escola".

Tota la comunitat educativa va prendre part en la nova ambientalització de les aules. Famílies, mestres i alumnes dugueren a terme al llarg de tot un matí un gran treball de renovació i de redistribució de mobiliari i espais, tant dintre de l'edifici com als patis.

Aquesta vegada, la jornada va finalitzar amb un dinar conjunt on s'hi reuniren uns i altres.

Fitxa de l'activitat

CEIP ELS MOLINS (S'ARRACÓ)

Denominació: Posam guapa l'escola

Alumnat: Educació infantil i educació primària

Qui l´aplica: Famílies, alumnat i mestres

Quan: 3r trimestre (maig i juny)

Per a més informació: Equip directiu - ceipelsmolins.sarraco@educaib.eu

Tel. 971 674 152

Compartir el artículo

stats