Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Projectes, experiències, activitats / Col·legi Àgora Portals (Calvià)

Classe invertida i tauletes educatives

Els alumnes fan exercicis amb les tauletes.

El professorat de cinquè i sisè d'educació primària del col·legi Àgora Portals International School de Calvià aplica el projecte Classe invertida i tauletes educatives a les sessions lectives de matemàtiques, socials, science, anglès, castellà i català. És coordinat per l'equip pedagògic d'aquest cursos i pel Departament d'Informàtica.

Objectius

-Utilitzar la tecnologia per millorar la seva inserció amb garanties en la societat actual.

-Discerniment i ús ètic de la tecnologia.

-Millorar la qualitat dels assoliments d'aprenentatge i resultats acadèmics a mesura que es desenvolupen nous coneixements i habilitats. Classe Invertida.

-Proporcionar un major accés a oportunitats educatives, avaluacions formatives i instrucció diferenciada. Classe Invertida.

Proposta tecnològica

"La dimensió humana i la competència del mestre per liderar el procés educatiu és, sense cap dubte, insubstituïble, però el potencial dels alumnes per ser més actius en el seu propi aprenentatge és molt major quan disposen d'un entorn ric en estímuls, en mitjans i en recursos. En aquest context d'ensenyament-aprenentatge és on ha d'inserir-se la proposta tecnològica.

Les tauletes són eines òptimes per a la distribució i producció de continguts educatius de diferents formats i característiques. Llegir, veure vídeos educatius, editar continguts de les diferents matèries, produir noves estructures... són molts dels recursos que ens proporciona l'ús de les tabletes a l'aula", afirma l'equip educatiu.

Amb la utilització de les tauletes augmenten les interaccions entre el mestre i l'alumne, millora el clima d'aula i s'incrementa la motivació vers l'aprenentatge dels estudiants. Aquests factors són claus per a la millora de l'aprenentatge així com per als resultats acadèmics. Les tauletes resulten ser un instrument que contribueix al canvi i a la modificació de metodologies. Presenten de manera immediata la informació, són una font inesgotable d'informació multimèdia i interactiva i faciliten la relació dels continguts curriculars amb la realitat.

Per altra banda, permet introduir una major flexibilitat a l'aula i afavorir l'aprenentatge personalitzat. Aquest recurs resulta beneficiós per a tots els alumnes i especialment per a aquell alumnat amb majors dificultats d'aprenentatge i, per tant, a és també un factor important de motivació. Amb la tauleta es capta l'atenció de l'alumne, s'afavoreix la motivació en la comprensió dels temes i es millora la memòria visual.

Innovació pedagògica

Les tauletes són uns dels darrers recursos tecnològics que conviden a la innovació pedagògica i afavoreixen el desenvolupament de l'autonomia personal, al mateix temps que reforcen la creativitat de l'alumnat.

Contribueixen a un major desenvolupament d'hàbits de treball individual i d'equip, d'esforç i de responsabilitat en l'estudi, així com a la millora de la confiança en si mateix i en la iniciativa personal, fomentant la curiositat, l'interès i la creativitat. El seu ús eficaç a l'aula promou la contínua interacció dinàmica entre els alumnes, els educadors, els pares i tota la comunitat educativa.

Bring Your Own Device

En aquesta school de Calvià, tots els alumnes de cinquè i sisè d'educació primària utilitzen tauletes per al seu aprenentatge diari, tant a l'aula com als seus domicilis. El projecte es basa en la iniciativa mundial denominada BYOD (Bring Your Own Device) sobre la base de la qual cada alumne pot portar a l'aula una tauleta propietat seva.

Flipped Classroom

Els membres del grupo docent de cinquè i sisè aposten per la implantació, a través de les tauletes, del model de classes invertides o flipped classroom que es caracteritza per portar l'aprenentatge fora de les parets de l'aula, obtenint així un temps molt valuós perquè els mestres puguin dur a terme un altre tipus de tècniques que faciliten l'adquisició dels coneixements i que es distancien de l'ensenyament tradicional.

El temps de classe s'allibera així per a l'aprenentatge basat en projectes, la reflexió sobre el propi aprenentatge, o l'assessorament entre els propis alumnes.

L'aula es converteix en un ambient actiu d'aprenentatge centrat en els estudiants. El professorat ara té temps per a la formació individualitzada, es poden fer grups de treball petits, així com centrar-se en les avaluacions individuals. L'avaluació dels alumnes es realitza mitjançant les rúbriques d'avaluació, participació activa en les assignatures, observació directa del treball realitzat, i l'aprenentatge col·laborador, cooperatiu i connectiu.

Com aprenen els estudiants? Fora de l'aula, a la seva casa, la biblioteca o en qualsevol altra ubicació on tenguin accés als continguts proposats pels mestres, els alumnes poden aprendre gràcies a formats multimèdia i interactius com a vídeos, animacions i activitats interactives.

Una vegada dins de l'aula, el focus de l'aprenentatge se centra en la interacció dels conceptes individuals que han après i amb els quals ha treballat l'alumne.

La fitxa de l'activitat

ÀGORA PORTALS (CALVIÀ)

Denominació: Projecte Gavea "Classe invertida i tauletes educatives"

Alumnat: 5è i 6è d'educació primària (tres grups de 5è i tres de 6è)

Qui l´aplica: Equip educatiu Quan: Durant tot el curs escolar Per a més informació: informació:direccion@agoraportals.edu.es

Compartir el artículo

stats