Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

La prèvia

Va de monogràfics

Monogràfic Lorca.- Bé, no és un monogràfic de música escrita pel poeta, però sí un espectacle que té a Federico García Lorca com a referent. Un espectacle que uneix diferents formes com el cant, el piano, el recitat i la dansa.

Amb el títol de La voz y el poeta, la soprano Ainhoa Arteta, el pianista Rubén Fernández-Aguirre, la bailaora Pilar Astola i les veus enregistrades de Rafael Alberti i Paco Rabal, oferiran una funció en la qual les melodies lorquianes es mesclaran amb altres d´Antón García Abril, Manuel García Morante, Jesús García Leoz, Xavier Montsalvatge i Miquel Ortega, sempre amb textos de l´escriptor.

La cita és a l´Auditori del Palau de Congresos (19h) i serveix per inaugurar el festival de Música Clàssica d´Hivern que organitza Euroclàssics.

? Monogràfic Mozart.-Segueixen les activitats de la Càtedra Internacional de piano "Alicia de Larrocha", aquesta vegada col·laborant en el cicle de concerts del Conservatori Superior de Música. Avui horabaixa precisament a través d´un monogràfic Mozart amb Josep Colom al piano i l´Orquestra de Cambra del Conservatori Superior, que dirigeix Alfredo Oyagüez. Lloc: l´Auditori de l´esmentat centre educatiu (20h).

En el programa tres concerts per a piano, els que porten els nombres 9, 17 i 23.

Del primer d´ells podem dir que porta un sobrenom, Concert Jeunehomme, per un error històric. Ja que durant molts anys es pensava que estava dedicat a una inexistent Jeunehomme, cosa del tot falsa. A més, és un dels concerts per a piano que tot just començar, inusualment, apareix la intervenció del solista.

Del segon, dir que és un concert, com tots els de Mozart, preciós, però sense cap tret especial. Té els tres moviments clàssics, Allegro, Andante, Allegro i data de 1784. I a diferència de l´anterior, el piano es torba una mica a intervenir, ja que primer hi va una, relativament llarga, introducció orquestral.

El mateix passa al concert que porta el número 23 del catàleg mozartià. Introducció melòdica que recolleix després el solista. El segon moviment, en canvi, comença amb un Adagio bellíssim al piano, un d´aquells moments realment genials del músic de Salzburg.

Compartir el artículo

stats