Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

LES NOSTRES ESCOLETES ESCOLETA MUNICIPAL ES MOLINET (SANTA PONÇA)

"La unitat didàctica d'aquest mes està dedicada als aliments i la de març, al cos"

Des de fa set anys, Mabel Vásquez García és la coordinadora d'aquesta escoleta que pertany a l'Institut Municipal d'Educació i Biblioteques de Calvià i que va néixer "per atendre les necessitats d'escolarització de la població infantil de la zona". Està situada a la urbanització es Galatzó.

-Quan es va obrir?

-El febrer de 2008 i rep el nom en homenatge al molí antic que hi ha a un costat de la rotonda de la sortida de Santa Ponça, al mateix car-rer del centre.

-A quina edat poden començar els infants a les escoletes municipals de Calvià?

-Ho podem fer a partir dels quatre mesos, període en el qual les mares acaben el permís de maternitat. Aquest curs només tenim dos infants menors d'un any, ja que en el moment de la matrícula no hi havia molta demanda de places dels nascuts a 2014.

-A més de l'hora setmanal, teniu establerts altres sistemes d'atenció als pares?

-Les reunions amb les famílies a través d´entrevistes inicials, les reunions de grup, l´escola de pares, les festes i tallers, les jornades de portes obertes, les circulars i el lliurament d´informes d´adaptació i d´informes individualitzats d´aprenentatge. La comunicació família-escola és constant i l'horari de tutoria, flexible. També aprofitam els moments d´entrada i sortida.

-Avui és Dimecres de Cendra, primer dia de la Quaresma. Com celebrau habitualment el Carnestoltes?

-Cada any intentam fer propostes diferents. Aquest curs vàrem triar el tema de la granja. Els més petits es varen disfressar de pollets, l'aula d'1-2 anys de conillets i els més grans de vaquers. La dar-rera setmana de gener vàrem fer tallers amb els pares sobre com elaborar les disfresses. La setmana del Carnaval vàrem proposar als pares dur els infants cada dia amb alguna peça de vestir diferent i original. Finalment, vàrem fer una petita rua pel barri, en la qual participaren tots disfressats, tant adults com infants.

-En la programació de les escoletes de Calvià, dedicau cada mes una unitat didàctica que serveix com a centre d'interès per assolir els objectius plantejats. Quin tema heu escollit aquest febrer?

-Durant tot el mes anam treballant els aliments. Feim activitats d´experimentació, d´observació i de manipulació d´aliments, com per exemple, un taller de suc de taronja o un de gelatina.

-La de març versarà sobre el cos. Quins objectius preteneu?

-Que els infants identifiquin algunes de les seves parts, que desenvolupin hàbits d´higiene i cura del seu propi cos, que tenguin una imatge positiva de si mateixos, que coneguin cançons relacionades amb el tema, que experimentin amb les propietats sonores del cos i que utilitzin els sentits per explorar el seu entorn.

-Al març, també celebrau el Dia Internacional de l'Aigua.

-Farem un taller de botelletes d´aigua. Volem tenyir l´aigua de colors amb diferents materials com purpurina, paper de seda i pintura de dits. Demanarem ajuda als pares per elaborar un mural amb diferents imatges de l´aigua i, després, en petita assemblea amb els infants, comentarem el tema.

-Quines competències educatives treballa l'infant mitjançant el joc heurístic?

-És una activitat que facilita l'exploració i el desenvolupament cognitiu a partir de la manipulació i l'observació de diferents objectes. Es requereix que els infants hagin tengut prèviament l'ocasió d'explorar objectes de diferents materials, textures, etc. Aquest joc aprofita les accions espontànies dels més petits i les potencia. Estructura el pensament, el llenguatge, les relacions i les accions.

-Parlau dels materials.

-N'hi ha de tres tipus, els objectes, els contenidors i les bosses. El joc té dues fases. En la primera els infants exploren els materials i combinen uns objectes amb altres i en la segona, recullen els objectes. Descobreixen que les coses caben o no en un lloc, que s´aguanten o cauen, que unes són més grans o més petites que les altres, que rodolen o es mantenen quietes, etc.

-Com enfocau pedagògicament la visita a la biblioteca de Santa Ponça que fan els Cavalls, l'aula de 2-3 anys?

-Hi van una o dues vegades durant el curs. La primera visita se sol fer al mes de novembre i la segona al mes d´abril. La biblioteca és un element indispensable en l'educació dels infants, ja que estimula la lectura i afavoreix el desenvolupament emocional, cognitiu i social. Ens ajuda a potenciar la imaginació i afavorir el desenvolupament del llenguatge i, a més, ofereix accés lliure i sense límits al coneixement, al pensament, a la cultura i a la informació.

Nivells d´ensenyament: 1r cicle d'educació infantil

Adreça: Carretera Santa Ponça a Calvià, s/n - Santa Ponça (07180 Calvià)

Telèfon: 971 139 202

C/e: eigalatzo@calvia.com

Web: http://www.calvia.com Alumnes: 37

Grups: 3 (1 aula mixta de nadons i d'1-2 anys), 1 aula d'1-2 anys i 1 aula de 2-3 anys

Horari: 7:30 a 17h

Personal docent: 6

Serveis: El 100% dels infants en règim de menjador.

Compartir el artículo

stats