Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

La prèvia

Paderewski/Keller

Amb el disc Paderewski Concert Works, el pianista californià Kevin Kenner guanyà, fa uns anys, el Premi Fryderyk de la indústria fonogràfica polonesa, un reconeixement que permet qualificar l'artista com a un dels grans intèrprets del segon compositor de Polònia. Per tant era quasi obligat incloure alguna partitura de Paderewski en el programa que avui vespre oferirà a la Cartoixa de Valldemossa (22h).

Així que, a més d'una selecció de Mazurques, un Scherzo, un Vals, l' Andante spianato i Gran polonesa brillant de Chopin, avui tendrem la possibilitat d'escoltar les sis Humoresques de concert opus 14 que Paderewski escriví i seleccionà en dos quaderns, que titulà "a l'antique" i "moderne", respectivament.

En la primera col·lecció l'autor es basà en dues danses típicament barroques, Minuet i Sarabanda i en un Caprici en el qual queda explícit en el títol l'estil d'Scarlatti: Caprice (genre Scarlatti). En canvi en la segona és evident la influència de la música popular a Burlesque, Intermezzo polacco i Cracovienne fantàstique.

Amb el recital de Kenner es tanca el Festival Chopin d'enguany, que, a més de l'intèrpret americà, ha permès escoltar quatre pianistes més distribuïts en tres sessions: Ivan Martin, Muza Rubackyte i el duo format per Magí Garcias i Joan Travé.

Compartir el artículo

stats