Amb el disc Paderewski Concert Works, el pianista californià Kevin Kenner guanyà, fa uns anys, el Premi Fryderyk de la indústria fonogràfica polonesa, un reconeixement que permet qualificar l'artista com a un dels grans intèrprets del segon compositor de Polònia. Per tant era quasi obligat incloure alguna partitura de Paderewski en el programa que avui vespre oferirà a la Cartoixa de Valldemossa (22h).
Així que, a més d'una selecció de Mazurques, un Scherzo, un Vals, l' Andante spianato i Gran polonesa brillant de Chopin, avui tendrem la possibilitat d'escoltar les sis Humoresques de concert opus 14 que Paderewski escriví i seleccionà en dos quaderns, que titulà "a l'antique" i "moderne", respectivament.
En la primera col·lecció l'autor es basà en dues danses típicament barroques, Minuet i Sarabanda i en un Caprici en el qual queda explícit en el títol l'estil d'Scarlatti: Caprice (genre Scarlatti). En canvi en la segona és evident la influència de la música popular a Burlesque, Intermezzo polacco i Cracovienne fantàstique.
Amb el recital de Kenner es tanca el Festival Chopin d'enguany, que, a més de l'intèrpret americà, ha permès escoltar quatre pianistes més distribuïts en tres sessions: Ivan Martin, Muza Rubackyte i el duo format per Magí Garcias i Joan Travé.