Síguenos en redes sociales:

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

La prèvia

Oració laica per a la terra

El binomi Mahler-Schönberg dóna per treballs profunds. El segon admirava la música del primer de tal manera que en versionà alguns fragments per a format instrumental més petit. És el cas de La Cançó de la terra, una espècie de gran cantata formada per sis moviments simfònic-vocals, independents, a partir de la traducció d´uns textos xinesos de la dinastia Tang i que el poeta Hans Bethge havia publicat a Alemanya. Richard Strauss, Anton Webern i el mateix Schönerg també empraren traduccions de Bethge per a obres musicals posteriors.

La partitura original de La Canço de la Terra que composà Mahler a finals de la primera dècada del segle passat és per a contralt (o baríton), tenor i un ampli desplegament instrumental, a l´estil de gran simfonia. De fet ell mateix subtitulà l´obra com Una sinfonía per a veu de tenor i contralt (o baríton) i orquestra.

En canvi la revisió que en feu Schönberg és per quintet de corda, quintet de vent, percussió, piano, celesta i harmònium i és la que anit presenta la Fundació Studium Aureum a l´Auditori del Conservatori (20.30h) com a sisè concert de la present temporada. Carles Ponsetí dirigirà una formació instrumental que recolzarà les veus de Waltraut Mucher i Antoni Aragón.

Entre els primers versos (El vi brilla en les copes d´or, però no beveu encara, escolteu el meu cant!) i els darrers (Per tot arreu i eternament brillen llums blaves a l´horitzó! Eternament... eternament...) de La Cançó de la Terra, trobarem, sens dubte, una hora de Mahler en estat pur.

Esta es una noticia premium. Si eres suscriptor pincha aquí.

Si quieres continuar leyendo hazte suscriptor desde aquí y descubre nuestras tarifas.