Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

TÈCNIQUES D´ESTUDI

Test: I tu, com estudies?

Comprova amb aquest test si tens bons hàbits per a aprendre i com pots millorar-los per ser més eficient en l'estudi

Cal tenir en compte tots els factors que influeixen en l´estudi.

Passes, passaràs i has passat moltes hores estudiant. És la teva feina. Tot i que la formació mai no s'acaba, ara és el moment de la teva vida quan més has d'aprendre. Per tant, convé aprofitar al màxim el temps que hi dediques. Has de treure suc a les hores d'estudi i fer que et retin. El que puguis aconseguir en dues hores, no n'ha de durar tres. Quan et posis a la teva taula, has de treballar amb unes pautes, amb un ordre. Ho has de fer bé. Has de voler ser un bon estudiant.

Vegem, doncs, com vas de tècniques d'estudi.

Encercla els números corresponents a les respostes positives de cada apartat (senyala totes les que compleixis).

Lloc d'estudi

1. Utilitzo la mateixa taula de treball.

2. Quan començ a estudiar tenc previst el material que he d'emprar.

3. Hi ha un ambient apropiat: llum, acolliment, està ordenat...

4. No hi ha interferències de renous: televisor, ràdio, obres al carrer...

5. És un lloc reservat per a mi, hi tenc els llibres de consulta i diccionaris que necessit, l'ordinador...

Temps dedicat a l'estudi

1. M'he planificat un horari per a cada dia: de tal hora fins a tal hora per estudiar i de tal hora a tal hora per a les altres coses. El revís, adesiara, i el modific, si cal. Comprov que hi ha relació entre el rendiment i les hores dedicades.

2. Abans de començar, distribuesc el temps aproximat per a cada activitat.

3. Port una agenda que indiqui el que he de fer per a cada dia o cada classe.

4.Tenc cura perquè, en el moment de posar-me estudiar, em trobi en les millors condicions: no estar esgotat, estar "despejat", alimentat de forma equilibrada (sense pesadesa o defalliment).

5. Dispòs d'una persona que supervisi el meu estudi o a qui puc consultar el que necessit.

Motivació

1. Quan acab d'estudiar, em sent satisfet.

2. Quan no entenc alguna cosa, la pregunt.

3. Les qualificacions reflecteixen l'esforç i el treball que he realitzat.

4. Dedic el temps necessari per aconseguir una qualificació una mica superior a la que tenc ara.

5. Pens que les matèries tenen un valor útil per a mi.

Actitud vers el professorat

1. Parl amb ell de les meves dificultats.

2. Li deman què opina de la meva actitud com a estudiant.

3. A la classe, em centro amb el tema. No ho faig perquè el professor em cau bé o malament.

4. Li tenc confiança.

5. Procur entregar-li els treballs el dia establert i no pos excuses banals quan no l'he pogut fer.

Actitud vers els pares

1. Les converses que tenc amb ells sobre els estudis són profitoses.

2. M'exigeixen el que realment puc i valoren l'esforç que faig.

3. Crec que s'interessen per alguna cosa més que per les notes; per exemple pel meu progrés, la teva formació...

4. M'ajuden a crear-me hàbits d'estudiant, autonomia i responsabilitat.

5. Em faciliten -d'acord amb les possibilitats econòmiques- el que necessit per estudiar millor.

Atenció

1. No em costa posar-me a estudiar.

2. No tenc dificultats de concentració quan estudio.

3. A la classe estic atent o atenta. Adopt una postura física que faciliti aquesta atenció.

4. Em trob capaç de concentrar-me a l'hora d'estudiar perquè no estic nerviós, avorrit o disgustat.

5. Aconseguesc deixar per una estona les coses que em preocupen al moment que es fa una explicació o estic a la meva taula de treball. He deixat de banda el mòbil, la tablet, els jocs...

Escoltar

1. Quan sent una explicació, se m'acudeixen idees que ja sé. Veig una relació entre les explicacions anteriors o d'altres assignatures.

2. Acostum a intervenir a classe quan no he entès alguna cosa.

3. Don la meva opinió i aport aspectes que crec interessants en relació al tema que és tractat en aquell moment.

4. Mir, abans de la classe, el tema que toca explicar.

5. Estic pendent del aclariments o intervencions del professor i, especialment, quan indica els deures o els punts importants del tema.

Puntuació

Si has marcat les cinc respostes d'un apartat, la teva nota de cada "tècnica d'estudi" és excel·lent.

Si n'has marcat, quatre, un notable.

Si n'has marcat tres és un suficient "rascat".

Si no arribes a tres, necessites millorar aquell apartat.

Compartir el artículo

stats