Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

La prèvia

Freqüències múltiples

No li hem de tenir por a la música contemporània, ni a l´experimentació amb els sons. Ho tenen clar molts músics, tant compositors com intèrprets, que s´han atrevit a crear i a donar a conèixer noves tendències, sense les quals la Música, així en majúscula, hauria arribat a un cul de sac.

Entre els creadors hi trobam la figura gran de l´alemany Karlheinz Stockhausen, considerat una de les personalitats més rellevants de la música de la segona meitat del segle xx. Gran recercador de noves formes, Stockhausen fou un visionari a l´hora d´incloure elements electrònics al costat d´instruments tradicionals, com el piano.

Entre els divulgadors hi trobam Tomeu Moll-Mas, un dels pianistes illencs que més han fet per difondre les composicions contemporànies experimentals.

Per tant si unim ambdues figures, el compositor i el divulgador/intèrpret, ens trobam amb la proposta que avui vespre (22h) tanca el Festival de Pollença: Mantra, de Karlheinz Stockhausen interpretada, entre d´altres, per Tomeu Moll-Mas. Entre d´altres, ja que la sessió comptarà també amb un altre valor consagrat de la interpretació pianística a Mallorca, Albert Díaz així com amb Remmy Canedo qui tindrà cura de la part electrònica. Perquè Mantra no és una obra convencional, utilitza elements clàssics com el piano i els junta amb altres derivats de la música electrificada. Tota una proposta que no ha de fer por a ningú, segur que serà una experiència enriquidora.

Compartir el artículo

stats