Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

PROJECTES, EXPERIÈNCIES, ACTIVITATS

LlevantRTP, millora de l'expressió en català

Un grup d'alumnes en una activitat d'aquest projecte. CEIP LLEVANT

Per tercer curs consecutiu, el col·legi públic Llevant d'Inca duu a terme el projecte LlevantRTP que, segons expliquen els docents Cati Gual i Jordi Mulet, “té com a punt de partida dues necessitats importants. Per una part, la poca habilitat dels nostres alumnes pel que fa expressió oral i escrita en català. I d’altra part, la necessitat de mostrar a la societat la tasca que es realitza dins les aules, les millores d’infraestructures, els canvis metodològics que estam realitzant (ambients, tallers, projectes...), les mancances i problemes que es poden trobar...”.

Objectius

Treballar l’expressió oral i escrita de manera motivadora i significativa per als alumnes que es converteixen-se en periodistes, preparant notícies reals del centre en tres formats diferents; ràdio, premsa i televisió, per després fer-les arribar a tothom, publicant-les periòdicament al blog de l’escola i a les xarxes socials.

Notícies i enregistrament

El projecte consta de dues parts clarament diferenciades. Una d’elaboració de notícies reals i significatives de l'escola i una altra d’enregistrament en format ràdio, premsa i televisió per a la seva posterior difusió. La primera part es treballa dins i fora l’aula per recopilar informació i fotografies per després redactar la notícia. La segona es fa en un espai del col·legi, habilitat per enregistrar vídeo i àudio i editar textos en format digital i preparar-los per a la seva difusió.

El primer taller/projecte que es realitza a l’àrea de llengua catalana és el de “Som periodistes”, on els alumnes treballen l’estructura de la notícia, canals de comunicació, organització d’una redacció... En haver acabat el taller, i durant la resta de curs escolar, es comencen a preparar les notícies per grups cooperatius en un format determinat (ràdio, premsa o tele). Després es passa al seu enregistrament en format àudio, vídeo o text digital i es publica al blog de l’escola i xarxes socials.

Cada publicació consta de quatre o cinc notícies i surten a la llum cada dues setmanes, depenent del ritme i capacitats del grup d’alumnes responsables.

Valoració

El professorat valora molt positivament el projecte: “És molt engrescador per als alumnes. Estan molt motivats en la recopilació d’informació, elaboració de les notícies i sobretot en l’enregistrament de vídeo i àudio. Es pot apreciar una millora significativa en l’expressió oral i escrita, ja que els continguts per a l’elaboració de les notícies són propers i reals per a ells i utilitzen aquest canal no només per mostrar i informar, sinó també per reivindicar necessitats i inquietuds que poden tenir com a alumnes”.

Compartir el artículo

stats