Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

PROJECTES INTERNACIONALS ERASMUS

Experiències i reptes de l'IES Ramon Llull

Alumnes d'aquest institut participen en projectes Erasmus a Holanda, Itàlia, Irlanda, Regne Unit, Portugal, Suècia, Grècia, Noruega i Turquia

Alumnes participants en un projecte intercultural a Suècia. IES Ramon LLULL

Un any més l'IES Ramon Llull ha apostat per Europa i ha participat a tres projectes del programa Erasmus+. Aquest curs s'han gestionat un total de 12 mobilitats d'alumnat (4 de CF de grau mitjà i 8 de CF de grau superior).

Estudiants del Cicle Formatiu del Grau Mitjà d'Atenció a Persones en Situació de Dependència han gaudit de la participació en el projecte Erasmus+ per a FP EuroFP IV, coordinat per la direcció feneral d'FP i Formació del Professorat de la Conselleria d'Educació i Universitat, d'una experiència "inoblidable", així és com la qualifiquen les alumnes que durant cinc setmanes han realitzat part de les seves pràctiques formatives a Itàlia i Holanda. De les quatre alumnes, una d'elles ha estat a Assen (Holanda), on han donat suport a persones amb malaltia mental i tres alumnes han estat a Carrara (Itàlia) on han participat en un programa d'atenció a persones amb diversitat funcional a un centre de dia.

L'estada va començar al maig de 2019 i va acabar a mitjans de juny. La valoració de l'experiència és més que positiva tant per part de les empreses que han acollit a les alumnes a qui agraïm la seva col·laboració com per a les alumnes per les que aquesta oportunitat ha suposat un gran aprenentatge de vida tant en l'àmbit personal com professional.

Respecte a les mobilitats de Grau Superior, hi han participat un total de vuit alumnes, 3 del cicle d'Animació Sociocultural i Turística i 5 d'Integració Social. Aquest projecte els ha donat la possibilitat de realitzar les 400 hores del mòdul de Formació en centres de treball a una entitat de la Unió Europea. Aquest curs el nostre alumnat ha estat repartit entre països com Irlanda, Regne Unit, Portugal, Suècia i Grècia.

L'alumnat ha participat en projectes socioeducatius com ara: programes de suport social a persones refugiades, pis d'emancipació per a menors ex-tutelats, suport a nins i nines a escoles de barriades perifèriques, suport a la intervenció educativa a escoles inclusives€ Les mobilitats de grau superior s'han desenvolupant entre principis de març i mitjans de juny de 2019. Han estat experiències molt intenses i profitoses. Per a l'alumnat aquest 3 mesos han suposat grans canvis en les seves vides i en la seva mirada sobre les desigualtats socials, també els ha permès conèixer les bases de les polítiques socials a altres països de la Unió Europea.

Enguany el programa ha estat marcat per la fidelització de la col·laboració amb empreses i entitats amb les que ja venim treballant en cursos anteriors i per la creació de nous ponts. Hem establit col·laboració amb dues noves entitats i la visita de seguiment per part de professorat d'FCT a un d'aquests projectes ha facilitat també nous contactes per a propers anys per poder tenir més varietat de projectes on realitzar la mobilitat en funció del perfil i interessos de l'alumnat.

Des de l'IES Ramon Llull valoram de manera molt positiva l'oportunitat de poder participar en el programa i així poder oferir al nostre alumnat experiències per contrastar i per créixer, políticament i social. Un repte que els ha permès obrir la ment i el cor cap a altres realitats i altres formes de treball on la diversitat i la interculturalitat ha estat presents en tot el procés com a camí per construir un món més just i solidari.

A més, enguany ens hem sumat a una nova proposta emmarcada en el programa Erasmus + KA2. El projecte E-Women, empowering young immigrant women, coordinat per una entitat social Noruega que es realitza amb quatre entitats sòcies: Noruega, Suècia, Turquia i Espanya. L'IES Ramon Llull participam com a socis de les Illes Balears representant Espanya. L'objectiu general del projecte és conèixer i aprofundir sobre les necessitats de dones joves migrades en cadascun dels territoris per tal de millorar els processos d'inclusió social i laboral.

Aquest projecte suposa un nou repte per al professorat i una nova oportunitat per millorar les metodologies docents per generar ponts més significatius entre els continguts curriculars i la realitat social, en aquest cas, de dones joves migrades a Mallorca.

Compartir el artículo

stats