Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Finlàndia, aprendre del seu model educatiu

Els representants mallorquins amb l'equip directriu del centre finlandès IES PORRERES

Els professors de l'IES Porreres -Margalida Sampol, Joana Maria Tomàs, Pazzis Veiret i Joan R. Xamena- efectuaren la visita Erasmus+ Job WShadowing a l'escola Waltterin Koulu a la ciutat de Varkaus (Finlàndia) on "tengueren l'oportunitat d'observar les millores pedagògiques, metodològiques, organitzatives... que es desenvolupen dins un àmbit docent diferent a la nostra realitat". Uns dels objectius prioritaris foren internacionalitzar el centre porrerenc i aprofundir en el funcionament de la metodologia ABP.

Entre les sorpreses experimentades, assenyalen l'accés al centre obert (sense barreres que delimitin el recinte), les espectaculars instal·lacions, espais grans, pensats per tenir una calidesa emocional i per a la diversitat de tot l'alumnat, mobiliari modern i funcional, dinar gratuït al propi col·legi...

Els cridaren l'atenció les ràtios baixes (classes amb 16-18 alumnes) i dos professors dins l'aula. Quant a la metodologia, els alumnes -a partir de les instruccions del professor que actua de dinamitzador i acompanyant- realitzen de manera autònoma activitats pràctiques en grup o en parelles. Els estudis estan organitzats per aula-matèria. El centre treballa en un projecte general dedicat al reciclatge.

Per intentar gestionar el mal ús del mòbil, en entrar a les aules, els alumnes el dipositen dins unes palanganes fins que acaba la classe, excepte quan el professor els permet usar-lo per fer alguna activitat concreta i, també, fora de les aules.

Els quatre docents mallorquins assistiren a les classes de diverses matèries: educació plàstica, educació física, biologia, física, matemàtiques (nins d'altes capacitats amb nins amb greus dificultats d'aprenentatge) amb tres professors dins l'aula per atendre els diferents ritmes d'aprenentatge.

Les classes de finès i suec els van servir per poder ensenyar algunes expressions en català i castellà.

Pogueren conèixer com funcionen i s'organitzen a primària, visitaren els tallers de tecnologia "que els deixaren perplexes per la gran inversió en espais, maquinària i materials necessaris per fer treballs de fusta, ferro, electrònica, impressió 3D, classes de costura i Haushold Economics, assignatura obligatòria per treballar les feines domèstiques (cuinar, planxar, planificar la compra...)". A la classe de música compartiren, amb el cor de l'escola, una cançó en català.

Compartir el artículo

stats