Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Els projectes Erasmus+ a l'IES Mossèn Alcover

Actualment aquest centre participa en tres projectes que impliquen alumnes i professors

Participants en un dels projectes Erasmus a Londres. IES Mossèn Alcover

L'institut Mossèn Alcover ja du una llarga trajectòria en la participació en projectes Comenius i Erasmus. Des del 2008 que la seva participació ha estat molt activa, i ha incidit en bona part de la vida acadèmica del centre.

Des de la primera participació al projecte Art Brought to Life fins als actuals Erasmus+, el centre ha viscut la participació de part del seu professorat en beques Comenius individuals, que han permès contactes i vivències individuals que han enriquit la percepció de la dimensió europea d'aquests projectes. D'aquests contactes han sorgit diversos programes que ara mateix formen part de l'oferta internacional del centre.

Des del curs 2015-2016, l'IES Mossèn Alcover participa del programa Erasmus+ a través del Consorci que la Conselleria d'Educació gestiona i coordina Erasmus+ KA102. L'objectiu del projecte es realitzar estades formatives de qualitat en empreses europees i que aquestes siguin reconegudes a efectes del mòdul de FCT. Els beneficiaris són alumnes i professors del CFGM de Tècnic en Cures auxiliars d'infermeria. Enguany s'han fet pràctiques a Regne Unit, Alemanya i Finlàndia.

Per una altra banda, les experiències dels projectes K-103 han permès a un bon grapat d'alumnes gaudir de les experiències de pràctiques professionals (3 mesos). Enguany una alumna del cicle d'Integració Social viu l'experiència d'una estada a Atenes per tal d'ajudar a persones en risc d'exclusió social i persones sense sostre, ajudant en tasques humanitàries al voltant de les necessitats bàsiques. Respecte al cicle d'Educació Infantil, 4 alumnes participen en el programa realitzant les seves pràctiques a kitas (jardins d'infància) a Berlín. A part de les mobilitats per a pràctiques també es realitza la mobilitat per a formació del professorat. Aquests anys s'ha treballat amb el model d'educació inspirat en les idees de Loris Malaguzzi i la pedagogia anomenada Reggio Emilia ( Itàlia).

Per una altra banda, el projecte K219 Innovate to create II ha permès renovar els lligams de col·laboració amb institucions del Regne Unit, Hongria, Suècia i Alemanya. El projecte està dirigit a l'observació de bones pràctiques en la gestió de les matèries de Música i Anglès. Així, els professors i alumnes participants han compartit classes a Suècia i Londres: els docents impartiren classes a Örebro i Londres, mentre que els alumnes foren els participants en una experiència única multicultural i multidisciplinària.

Cal destacar també el gran impacte del projecte K101 Connecting Knowledge (2017-2018), que estimulà el coneixement de noves tecnologies i l'ús de tablets i dispositius mòbils dintre de la comunitat educativa de l'IES Mossèn Alcover. En l'actualitat, conviven al centre aquests tres projectes.

Compartir el artículo

stats