Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Salle-Improve, millora el teu entorn laboral

Equip d'alumnes i professors del projecte Salle-Improve. CC LA SALLE PALMA

Els alumnes del segon curs del CFGM de tècnic en farmàcia i parafarmàcia (TFP) i del CFGM de tècnic en atenció a persones en situació de dependència (TAPSD) han desenvolupat el projecte Salle-Improve. Està dividit en 3 fases i es dediquen varies sessions setmanals repartides entre els diferents mòduls professionals. L'aplica l'equip docent dels cicles formatius de grau mitjà.

El coordinador Guillem Grech apunta que el seu objectiu és “plantejar una proposta de millora real que es pugui implementar en una farmàcia, en el cas del alumnes de TFP, i en un centre de dependència, en el cas dels alumnes de TAPSD”.

Les classes s’han dividit en equips de tres o quatre alumnes i cada grup ha hagut de contactar i visitar una farmàcia o centre de dependència diferent i fer-ne una anàlisi tot atenent una plantilla prèviament elaborada a classe. A partir d’aquesta anàlisi i d’haver entrevistat el responsable de la farmàcia o centre de dependència, s'ha hagut de consensuar la proposta i desenvolupar-la en un informe que ha lliurat i presentat a aquest responsable.

Les propostes per a les farmàcies han fet referència a modificacions en la distribució dels espais, implementació de serveis nous, potenciació de les xarxes socials i pàgines web i estètica i renovació de mobiliari. Quant als centres de dependència, s’han dirigit sobretot a millorar el programa d’oci i temps lliure adreçat als seus usuaris.

Gràcies a aquest projecte, els alumnes han pogut treballar no solament continguts i procediments propis dels mòduls professionals, sinó que també han pogut potenciar molts aspectes competencials essencials per a la seva formació integral.

Finalment, els estudiants varen celebrar una gala de presentació en la qual cada equip va exposar la seva feina davant dels altres equips, els professors, els familiars i la resta d’alumnat de cicles formatius. “El resultat ha estat molt positiu i molt ben valorat pels professionals que han rebut les propostes de millora”, acaba afirmant el professor Guillem Grech.

Per a més informació

Pablo Picón, cap d’estudis de cicles formatius. pablopicon@lasallevp.es - Guillem Grech, coordinador de projectes d’educació secundària. guillemgrech@lasallevp.es.

Compartir el artículo

stats