Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

PROJECTES, EXPERIÈNCIES, ACTIVITATS

Som multicolor, la imaginació és poder!

Jugant s'aprèn a viure. SANT JOSEP OBRER

L'aula-taller d'experimentació Jugam amb els colors és una activitat que els alumnes d'educació infantil del col·legi Sant Josep Obrer de Palma duen a terme al llarg de tot l'actual 2018-19. Hi participen els infants del darrer curs (3r) de primer cicle (2-3 anys) i tots els grups (4t, 5è i 6è) de segon cicle (3 a 6 anys). L'aplicació corre a cura de les mestres tutores d'aquests grups-classe. La coordinació correspon a Maria Magdalena Riutort, Jerònia Maria Guasp i Elsa Alemany. "Setmanalment els alumnes gaudeixen de l'Atelier en grups reduïts de 13 infants alternats", apunten.

Objectius

-Donar llibertat de descobriment i creació.

-Aprendre a respectar l'espai i els companys.

-Fomentar la creativitat, la imaginació i l'expressió corporal i sensorial.

-Aprendre a cooperar i cooperar per aprendre.

-Millorar la psicomotricitat, tant fina com gruixuda.

Creació i experimentació

A l'etapa d'educació infantil d'aquest centre concertat expliquen que es tracta d'un "espai de creació i experimentació a través de tots els sentits, el qual parteix d'un contingut proposat per la comissió d'Atelier que, posteriorment, comença a dur a terme el seu muntatge".

Aquesta comissió està formada per un grup de 3 o 4 mestres d'educació infantil del mateix centre i s'encarrega de decidir una tema diferent per a cada trimestre -"que ha de ser sorprenent per als infants qui mai no saben que hi trobaran"- i de demanar materials diversos i organitzar la seva posada en marxa. Sempre esdevé un lloc cuidat, atractiu i que convida els infants a experimentar, descobrir i crear lliurement a partir dels colors. La col·laboració de les famílies és fonamental, ja que són les encarregades de portar tot el material necessari per a la seva realització.

Què es troba a l'aula?

A l'aula existeix un circuit de racons on els infants poden experimentar de diferents maneres amb tot el material:

-Racó de tastar i ensumar: Herbes aromàtiques de diferents colors, aliments salats i salses variades de colors, aliments dolços com fruites i xocolata.

-Racó d'art. Expressen el que senten, pensen o imaginen a les parets de l'aula, mitjançant pintures de tot tipus. També han tenyit sal amb guixos de colors.

-Racó de creació. A partir de tot el material de desfeta, cada infant fa la o les seves pròpies creacions.

-Racó de joc. Es poden disfressar amb teles i roba de colors, objectes variats i divertits per a les diferents parts del cos, inflar globus de colors, etc.

-Racó d'observació. Jugar amb els materials fluorescents a la taula de llum.

Atenció...1, 2, 3, comencem!

De seguida que el alumnes arriben a l'Atelier, seuen a fora i les educadores els expliquen que "venim a jugar, a aprendre, a observar, a respectar els companys i tenir cura del material...".

La mestra es converteix en observadora, no s'anticipa i deixa que els infants experimentin i descobreixin lliurament. La sessió finalitza extraient conclusions, tots junts, mitjançant una assemblea final. Als més grans se'ls demana què els ha agradat més, què han descobert i/o què els ha sorprès; mentre que als més petits, se'ls ajuda a posar nom a les seves sensacions.

Compartir el artículo

stats