Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Les ponències del Congrés d'Innovació Educativa, a internet

La trobada celebrada el passat cap de setmana va reunir més de 1.700 docents de 130 centres educatius

Les 203 experiències que varen presentar 130 centres públics i privats de les Balears al Congrés d'Innovació Educativa 2019, celebrat aquest passat cap de setmana, ja es poden veure a la web.

Més de 1.700 docents varen seguir en directe, ja sigui presencialment o per streaming, els dos dies de reflexió i intercanvi sobre innovació educativa a les Illes, i ara, tothom que estigui interessat ho pot veure al complet a través del web.

Així, es pot assistir a la sessió inaugural, amb l'actuació dels alumnes de Dansa del Conservatori Professional de Música i Dansa de Mallorca; la intervenció de les autoritats, a més de la conferència que va inaugurar la trobada, titulada Tendències emergents en innovació educativa, a càrrec de l'assessor en Polítiques Educatives i TIC de la Unesco, Francesc Pedró.

La taula rodona dels experts en innovació educativa que va tancar el Congrés també està disponible, amb Francesc Imbernon, director del grup de recerca sobre formació docent de la UB; Miquel Flexas, finalista a millor docent de secundària 2017; Francina Martí, presidenta de l'Associació de Mestres Rosa Sensat; Iñaki Monge, director del centre de professorat d'Eivissa i Myriam Fuentes, directora de l'IES Antoni Maura.

A més, també es poden seguir les intervencions de conclusió per part de Tomeu Barceló, coordinador del Congrés d'Innovació Educativa i de Martí March, conseller d'Educació i Universitat. Finalment, es pot veure l'exposició de les conclusions del Congrés, elaborades per Victòria Picó, que fa un repàs de les principals qüestions que protagonitzaren la trobada sobre la innovació educativa a les Balears. Entre les principals aportacions, es destaca que la innovació és un canvi d'actitud i de pensament i que innovar és fer que l'educació d'avui tingui sentit; a més de posar èmfasi en l'alumne que aprèn i no tant amb el professor que ensenya.

Compartir el artículo

stats