Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Formació de professors

Matemàtiques per als docents

Un centenar de professors participaren en una jornada sobre l´ensenyament i l´aprenentatge de les Matemàtiques, on s´avaluaren els resultats del seu ensenyament a secundària i les innovacions

La jornada reuní els caps de departament de Matemàtiques en educació secundària.

Un centenar de professors d´educació secundària han participat a la jornada sobre l´ensenyament i l´aprenentatge de les matemàtiques, una iniciativa que s´emmarca dins el Pla per a l'èxit educatiu de la Conselleria d'Educació i Universitat, i ha estat organitzada pel Departament d'Inspecció Educativa en col·laboració amb la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres i amb la Direcció General de Formació Professional i Formació del Professorat.

La jornada, adreçada als caps de departament tenia com a objectiu tractar els factors que incideixen directament o indirectament sobre com s´aprenen les matemàtiques, com s´avaluen, quines són les dificultats més grans per millorar els resultats o les innovacions possibles a l´aula, entre d´altres temes.

En la inauguració, hi participaren el conseller d´Educació, martí March, acompanyat del cap d´Inspecció Educativa, Antoni Arbòs, del director general de Planificació, Ordenació i Centres, Antoni Morante, i de la directora de Formació Professional i Formació del Professorat, Maria Alorda.

Resultats en Matemàtiques

Morante afirmà que "fa temps que es constaten que els resultats en matemàtiques són inferiors a la mitjana malgrat l´evolució positiva detectada als darrers cursos. Una qüestió que no és exclusiva de les Illes Balears sinó que es produeix a tot l´Estat i que és un problema històric". El responsable afegí que "la jornada va sorgir arran dels resultats dels estudis de l´IAQSE en matemàtiques i varen considerar que era convenient convocar a tots els caps de matemàtiques principalment de secundària dels centres públics, i a un professor de matemàtiques de cada centre concertat, per donar una sèrie d´elements tant de tipus formatius com de reflexió i debat amb el professorat per veure de quina manera podem millorar l´ensenyament de les matemàtiques".

Per part seva, Maria Alorda va destacar que des del seu departament que "en aquest curs escolar ja s'ha iniciat la formació tant en centres com intercentres per millorar aquesta competència i millorar els resultat, fent que es pugui assolir una visió diferent de les matemàtiques per part dels alumnes".

A més, afegí que "a la llarga aquests coneixements científics-tecnològics seran necessaris per a qualsevol feina i que, per tant, no és tan sols que Educació necessiti millorar aquests resultats si no que aquesta visió de les matemàtiques i del món científic és molt necessària".

La Jornada va comptar amb les ponències de Cecilia Calvo Pesce, Josep Lluís Pol i Daniel Ruíz. A més, també s´hi repassaren els resultats de Matemàtiques de les Illes Balears amb l'IAQSE, l'oferta formativa i hi va haver una taula rodona amb professors de matemàtiques.

Els participants d´aquesta primera jornada estan convidats a participar d´una nova formació que es durà a terme el mes de març i que té com objectiu continuar amb el debat iniciat en aquesta primera experiència d´una manera més àmplia i participativa.

Compartir el artículo

stats