Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Activitats

El mercadet dels alumnes de l'IES Emili Darder

Els escolars organitzaren el mercat nadalenc a partir de la tasca realitzada en el marc del projecte 'I tu, què menges?'

Al mercadet, hi assistiren tots els alumnes de l´IES Emili Darder i els de sisè de primària del col·legi Marian Aguiló.

El passat 19 de desembre els alumnes de 1r i 2n d'ESO de l'IES Emili Dader organitzaren un mercat nadalenc. Aquesta és ja la segona edició d'aquest mercat, organitzat des de l'àrea de projectes interdisciplinaris. La metodologia del treball basat en projectes s'inicià el curs passat a l'IES Emili Darder amb el suport de la Conselleria d'Educació, en el marc dels Programes d'Innovació Pedagògica.

Els alumnes de 1r d'ESO han treballat el projecte I tu, què menges?, on han fet una feina d'investigació sobre l'alimentació saludable i l'economia domèstica. Realitzaren el disseny i la construcció de les parades, elaboraren els productes gastronòmics, en dugueren la comptabilitat i en feren publicitat.

Els alumnes de 2n d'ESO que han dut a terme el projecte La màquina del temps, on s'ha treballat la societat feudal. Fruit d'aquesta recerca han aportat al mercat una ambientació medieval amb productes artesanals, jocs tradicionals, un photo call medieval i danses d'aquesta època. Comptaren amb la col·laboració dels alumnes de 4t d'ESO que feren una exhibició de malabars. Prèviament aquests alumnes els havien fet una màster class als companys de segon, ja que s'intenta fomentar l'aprenentatge entre iguals.

Al mercat hi assistiren alumnes de 6è de primària del Marian Aguiló, tot l'alumnat del l'IES Emili Darder, així com pares i estava obert a tot el barri. Els doblers recaptats van destinats per una part al viatge d'estudis i per una altra, a les ONGs que s'han creat dins el programa d'ICAPE (joves emprenedors). Un altre cop, el mercat fou un èxit gràcies a la implicació i la bona feina de l'alumnat i tota la comunitat educativa.

Compartir el artículo

stats