Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Passeig de ronda

Peter Schreier

Peter Schreier

El dia de Nadal, el passat 25 de desembre, fum, fum, fum, ens arribava la noticia de la mort d'un dels grans tenors del repertori barroc, Peter Schreier. Les seves versions dels oratoris de Haendel, de les Passions i de les Cantares de Bach són del tot recomanables. Schreier era un cantant d'una altra època, avui la manera de cantar el barroc és una altra, però el seu estil, la seva musicalitat, la seva tècnica i la seva veu marcaren un moment concret i crearen escola cap enllà els anys setanta del segle passat. Juntament amb Edit Mathis, Dietrich Fischer-Dieskau, Gundula Janowitz i tantes altres veus, Schreier deixà petjada, sobretot per un tipus de repertori barroc, clàssic i romàntic. Cantava com ningú els rols d'evangelista de les obres religioses de Bach, el seu Von Weber era de referència i el seu Loge de la Tetralogia wagneriana era antològic. Amb Karl Böhm enregistrà moltes òperes de Mozart entre les quals val la pena re escoltar un Cosi fan tutte al costat de Brigitte Fassbänder o Herman Prey, entre altres veus imprescindible.

Record que el vaig escoltar en directe, fa més de vint anys, al Palau de la Música de Barcelona. Va oferir un recital amb cançons de Schubert. Una sessió realment màgica. Com màgics eren també els seus enregistraments com a director, tant de les cantates de Bach com d'alguns títols mozartians.

I si voleu una recomanació discogràfica per fer boca, aquí teniu Peter Schreier Sings Bach, amb l'Stuttgart Bach Collegium i Helmuth Rilling com a director. Una bona manera de conèixer aquesta veu impres-

cindible.

Compartir el artículo

stats