La llegenda explica que Mozart estimava tant la missa de Rèquiem gregoriana que en més d´una ocasió va afirmar que donaria tota la seva producció per poder dir que era l´autor del Kirie d´aquesta missa anònima. Tant dóna que sigui certa o no la sentència, el cas és que després del compositor de Salzburg, molts altres músics donarien tota la seva obra per dir que varen escriure el Lacrimosa del Rèquiem mozartià.

Anit, la Fundació Studium Àureum, que dirigeix Carles Ponsetí, obre temporada de concerts en el Conservatori amb aquesta obra cabdal, el Rèquiem de Mozart, una mica pensat per recordar cantaires i amics ja despareguts, com la mallorquina nascuda a Cinncinatti Stephanie Shepard, després de set anys d´absència, tan lligada al cor i una de les pioneres tant de la interpretació com de la difusió de l´anomenada música antiga a Mallorca.Després de trenta anys d´existència, Studium té rere les seves espatlles un bon currículum (no debades els seus integrants han rebut formació professional i han format part d´altres grups d´entre els més significats de les illes): pioner en oferir primeres audicions d´obres del repertori de la música antiga, projectes que engloben l´art total com òpera, dansa i escenografia, concerts de música de cambra amb solistes de renom€

Studium i la seva temporada musical estable, amb poc o nul recolzament institucional, són avui per tenir en compte. Un cop al mes (sempre en dilluns), els concerts de la Fundació Studium reuniran aficionats a l´entorn de partitures habituals i d´altres menys escoltades. Entre les primeres, naturalment aquest Rèquiem de Mozart, que no per molt programat deixa de ser bo. Entre les segones les sonates Primavera i Kreutzer de Beethoven, que tot i ser molt enregistrades i conegudes es proposen poc en directe. Amdues línies, però, la del repertori habitual i la del més rar, s´oferiran amb un estil nou, amb la coherència com a leit motiv.