La música de Haendel, a diferència de les d´altres compositors barrocs com Bach o Vivaldi, no ha merescut l´atenció dels grups de jazz de forma massiva. Sí és cert que alguns pianistes com Keit Jarret han fet seves les sonates per a clavecí de Haendel, però sempre s´hi han acostat amb cert purisme. No passa així en les versions d´obres dels ja esmentats Bach i Vivaldi, que han motivat lectures totalment noves, amb ritmes i harmonitzacions allunyades (o no tant) de la ortodòxia barroca. Barroc i Jazz, es veu que casen bé.

Aquest cap de setmana, i per separat, coincideixen a Palma dos concerts, un de música barroca i l´altre de jazz. Un amb música de Haendel i Vivaldi i l´altre amb Bill Evans com a protagonista. El Barroc i el Jazz, junts però no mesclats, ja que es tracta de dues propostes diferenciades.

Pel que fa al concert barroc, la convocatòria és doble, el mateix concert es fa a dos indrets i dies diferents. Fernando Marina dirigeix el cor i orquestra Acadèmia 1830 a l´església de La Porciúncula (anit a les 20h) i a l´església de Sant Gaietà (demà també a les 20h). En el programa i entre d´altres partitures, el prou conegut concert per a mandolina i orquestra de Vivaldi (amb Guillermo Femenías com a solista) i l´Anthem que Haendel escriví el 1737 pel funeral de la reina Carolina.

El teatre Xesc Forteza, en canvi, obre les portes a Bill Evans, qui dins el festival Jazz Voyer presentarà el seu espectacle Bill Evans soul grass band & alejandra burgos and friends.