Varietat i originalitat en la nova edició del festival Classical
Un cicle amb tres concerts que exploren diferents estils i formats musicals

Julia Martínez, Cati Cifre i Llorenç Perelló.
Tot a punt per a la novena edició del Festival de Música Clàssica Classical 2025, un cicle ja consolidat que tornarà a omplir el Teatre d’Alaró de grans propostes musicals. La directora del festival, Julia Martínez, la regidora de Cultura, Cati Cifre i el batle, Llorenç Perelló, varen presentar el programa que enguany inclou tres concerts amb estils i formats molt diferents. El dissabte 11 d’octubre, primer concert del cicle amb Herència romàntica, recital de violí i piano amb Catalina Sureda i Júlia Martínez, amb obres de Fèlix Mendelssohn i César Franck. Es tracta d’un recital de violí i piano amb obres del segle XIX, del Romanticisme.
El dissabte 18 d’octubre, el jove pianista Joan Miquel Fiol oferirá un recital de piano titulat Un passeig per Valldemossa. El repertorio, íntegrament dedicat a Frédéric Chopin, inclou la Segona balada de Chopin i la integral dels preludis, alguns dels quals varen ser composts durant l’estada del compositor a Valldemossa.
Dissabte 25 d’octubre, el grup Sol Negre presentarà Miasma, la pesta de l’any 1630 a Milà, una proposta de música antiga amb dramatúrgia i un toc d’humor. Hi participaran Mayumi Sargent (violí), Pere Caselles (baixó), Ferran Pisà (tiorba) i l’actor Miquel Costa. Aquesta és una proposta radicalment diferent de les altres.
Julia Martínez, directora del festival, va destacar la voluntat d’oferir en cada edició propostes diferents i va avançar una edició especial l’any 2026, per celebrar el desè aniversari de la cita. El batle Perelló va recalcar que «des de l’Ajuntament mantenim una aposta ferma estimular i difondre la cultura al llarg de tot l’any i Classical forma part d’aquesta aposta. És un festival plenament consolidat i que va creixent, any rere any».
- La renuncia de sa Pobla al mar es más antigua de lo que se creía
- El Consell ordena el derribo de una casa de 250 metros en zona ANEI de máxima protección
- La resistencia a desaparecer de un histórico pub de Magaluf, el Prince William, impide la demolición total del Hotel Teix
- Unos inversores promueven 19 instalaciones de baterías en Camp de Mar, con un presupuesto de unos 35 millones de euros
- Los propios trabajadores destaparon el descuadre en las nóminas del Ayuntamiento de Deià
- Baleares no confina las aves de corral por la gripe aviar y prohíbe los mercados y certámenes ganaderos desde este lunes
- Estas son todas las actuaciones del Dimecres Bo 2025
- Valldemossa se queda sin escoleta de niños a partir del día 19