Saturació al TIB
Joana Quiles Navío
Llegesc amb preocupació que el Govern planteja prioritzar els residents al TIB davant la saturació. Aquesta no és la solució.
Mallorca és una illa i el territori és limitat.
És evident que s’han de fer polítiques valentes per limitar el nombre total de turistes que podem assumir. No hi cap tothom. Aquest és un debat de fons que no podem ajornar més.
Però mentre no s’afronta, la resposta no pot ser discriminar a la parada del bus. El problema immediat no són els turistes al bus, sinó que no hi ha busos ni personal suficients.
La saturació ja provoca accidents: els conductors, pressionats per complir horaris impossibles amb manca de mitjans, treballen al límit. Això suposa un risc per a tots.
La solució a curt termini no és crear ciutadans de primera i de segona. És augmentar freqüències, reforçar línies a l’estiu i exigir a les concessionàries més autocars i contractar personal. El transport és públic i tots els usuaris tenim el mateix dret a utilitzar-lo.
Gestionem la capacitat de càrrega de l’illa, sí. Però no ho fem negant el servei a qui ja és aquí.
- Dani Fernández detiene su concierto en el Mallorca Live Festival 2026 por una emergencia médica: “La salud de la gente es lo primero”
- Una ruta por seis oficinas públicas en Palma para intentar ser atendido: «Es muy difícil conseguir una cita previa online con 68 años, no sé muy bien cómo hacerlo»
- Alta traición de Demichelis: el Mallorca, en shock absoluto
- Aitana convierte el Mallorca Live Occident 2026 en una extensión de su 'Cuarto Azul'
- Esther Romero, directora de Cáritas Mallorca: 'Damos ayudas de 800 euros para habitaciones compartidas; sostenemos un sistema perversísimo
- La nueva campaña de bonos del pequeño comercio arrancará el próximo jueves: cómo canjearlos y tiendas adheridas
- El Mallorca Live Festival 2026 no se libra de los atascos en su primera jornada pese al amplio despliegue de tráfico
- Aitana convierte el Mallorca Live Occident 2026 en una extensión de su 'Cuarto Azul'