A les 11 hores, al passeig de Vara de Rey dEivissa, hi haurà una actuació del Grup Sardanista Estol, dAgramunt, amb el Grup Folklòric Sant Jordi de ses Salines; a la mateixa hora en la plaça de Jesús, a les 11 hores, serà l'actuació del Grup Folklòric Los Doniz, de Tenerife, amb el Grup Floklòric sa Colla de lHorta; a les 12.30 hores al pati del centre polivalent de Sant Mateu dAubarca, tindrà lloc la actuació amb el Grup Folklòric Provincias do Minho-Chelles, de França, amb sa Colla dAubarca. A les 12.30 hores també, a la plaça de lEsglésia de Sant Joan de Labritja serà l'actuació del Grupo de Música y Baile Tradicional Trébede, de Pontevedra, amb sa Colla de Labritja.
Miquel Costa ha detallat que acollim un any més aquesta cita tan consolidada a l'illa, que reuneix grups de música folklòrica de diferents racons d'Espanya, i també d'altres països, aquest festival que ens recorda la nostra identitat com a poble i serveix per compartir amb tots la nostra herència cultural, i la d'altres llocs, i per a valorar la música i la dansa tradicional com un tresor. En aquest sentit, Miquel Costa destaca que l'illa se situa com a punt de trobada per a aquests grups, alguna cosa que ens uneix i alhora ens defineix.
Mentrestant, Maria Marí, de la Federació de Colles de Ball i Cultura Popular dEivissa, ha subratllat el treball de la federació on en cada edició mobilitzem a diferents grups de ball folklore perquè mostrin a l'illa les seves tradicions i costums, un festival que pretén fer un intercanvi de cultures que gira entorn a l'amor que sentim per preservar i compartir la nostra herència cultural. Marí ha recalcat que com en edicions anteriors, exceptuant dos anys de pandèmia que no hem pogut celebrar, hi haurà actuacions en els diferents municipis de l'illa, una proposta que reflecteix els costums de cada lloc a través dels balls i la música folklore.
Lany 1998 va néixer la Federació de Colles de Ball i Cultura Popular dEivissa i Formentera, avui en dia denominada Federació de Colles de Ball i Cultura Popular dEivissa. Des del començament, un dels seus objectius més rellevants és el de donar suport a les associacions i les colles federades.
En aquesta edició serà Sant Josep de sa Talaia qui aculli l'esdeveniment gran aquest festival en pel que la regidora de cultura del municipi, María José Ríos, ha volgut subratllar que estem feliços d'haver estat triats enguany per a tenir l'acte central que el realitzarem en Caló de sOli, ho farem en l'exterior i si fes mal temps ho faríem en l'exterior, però estem segurs que gaudirem d'una tarda preciosa.