El segle passat a la ciutat de Palma hi havia tres dels estudiants més peculiars de la seva generació que compartien afinitats comunes: l’escapisme físic, els viatges mentals i una adoració als grups de música rock amb tendències experimentals com són els Doors, Velvet Underground, Stooges, Experience, Sonic Youth i Janes Addiction, entre d’altres. El seu periple és una marató amb aturades i acceleracions astrals.

Guanyadors l’any 1995 del clàssic Pop-Rock de Palma

Abans d’Internet, el seu directe es converteix en un dels més sòlids i contundents de l’escena del país. Sota la formació de quartet, fan una passa orbital més enllà i viatgen a Nova York per a enregistrar-hi un disc amb Gordon Raphael (productor del This is it dels Strokes) i tornen amb un disc davall el braç anomenat Our very dark brigthness, en el qual podem trobar unes cançons redones, plenes de llum i foscor alhora. Cansats d’orbitar només pel planeta natal decideixen canviar d’esfera astral i se’n van a viure a Londres per a enregistrar a soterranis i a cavallerisses, amb menys fortuna però alhora recollint experiències vitals importants per al futur. Finalment tornen a casa per a enregistrar un conjunt de cançons en una pedrera de marès de Felanitx. La llum torna, però la sort continua sent negra. Després d’arribar amb el seu darrer disc al límit de la mutació del seu so, els dos membres supervivents d’aquesta travessia decideixen deixar d’orbitar, i ens revelen el que alguns ja sospitaven: que varen morir fa temps i que ara han tornat sota la forma de vampirs. Recluten espècimens similars que vaguen per les ombres i se’n van a viure tots junts a la perifèria astral. Ara són sis vampirs: dues al·lotes vampires (Adele i Zahara) i quatre al·lots vampirs (Gorgie, Púter, Ben i Luigi). Atrinxerats en un polígon industrial i amb molt de temps per endavant, preparen durant aquests dos darrers anys un conjunt de cançons de nova sang. El primer mossec d’aquesta llarga hibernació es I’ve been dying for a kiss, el primer single a les plataformes de streaming sota el nom de The Cicely Satellites (Els Satèl·lits de Cicely). L’etimologia de The Cicely Satellites prové del nom d’un poble imaginari en una Alaska imaginària (Cicely, de la sèrie de culte dels 90, Northern Exposure) i de la cara B del single dels Sex Pistols Holidays in the Sun: “Satellite”, que parla de la perifèria i les seves circumstàncies.

Una segona vida per a una segona dimensió dins aquests temps multiversos.