Javier Peñafiel (Saragossa, 1964) i Rita Rakosnik (Barcelona, 1993) han establert una correspondència postal amb agents humans i no-humans que, implicats en diverses lluites, es reconeixen com a productors de bellesa a la vegada que de resistència política. Tot desmarcant-se de lexpectativa daccés directe que en temps de pandèmia sha generalitzat amb les plataformes de videoconferència, Gir postal (2021) reivindica lespai paradoxal de la carta com un requeriment per a la mobilització del desig: la carta vincula alhora que reconeix la distància com un element que és constitutiu dEros. La carta evoca la confidència a la vegada que la seva textualitat la desborda i la transforma en espai públic. La carta tal com escriu Anne Carson, una de les figures en les quals sinspira el projecte conjura la diferència entre el que és i lesdevenir, és un espai en potència. Peñafiel envia les cartes a adreces en trànsit que ja no existeixen i Rakosnik les envia al departament dobjectes perduts duna oficina de correus anònima. Al mateix temps, amb el recitat ambdós sadrecen a un oient que volen convertir en còmplice duna teranyina de seducció en expansió.
En aquesta experiència, Rita i Javier llegeixen alternativament el seu projecte Gir postal i miren els contexts, condicions, coses i agències no humanes, oficines d'objectes perduts del feminisme, públics represaliats al llarg de la història de l'extracció humana i les seves localitzacions.