Marina REBEKA, soprano

Mathieu PORDOY, piano

«Mercè, dilette amiche» (I Vespri Siciliani. Cinquè acte)

G. Verdi (1813 – 1901)

«Tu che le vanità» (Don Carlo. Cinquè acte)

G. Verdi

«Vision d’Athanael» (Thaïs. Primer acte)

«Duo et Mèditation» (Thaïs. Segon acte) Arranj. per a piano

J. Massenet (1842 – 1912)

Piano solo

«Pleurez, pleurez, mes yeaux» (Le Cid. Tercer acte)

J. Massenet

«L’amour est un oiseau rebelle» (Carmen. Primer acte)

G. Bizet (1838 – 1875)

Preludi (Madame Butterfly. Tercer acte)

G. Puccini (1858 – 1924)

Piano solo

«Un bel dì vedremo» (Madama Butterfly. Segon acte)

G. Puccini

(Pausa)

«Ecco respiro appena» (Adriana Lecouvreur. Primer acte)

F. Cilea (1866 – 1950)

«Quando m’en vo» (La Bohème. Segon acte)

G. Puccini

Les estacions, op. 37a «Desembre – Nadal»

P. I. Txaikovski (1840 – 1893)

Piano solo

«Puskay pogibnu ya, no prezhde»

(Eugene Onegin. Primer acte. Escena carta de Tatiana)

P. I. Txaikovski

Intermezzo (Manon Lescaut)

G. Puccini

Piano solo

«In quelle trine morbide» (Manon Lescaut. Segon acte)

G. Puccini

«Pace, pace mio Dio!» (La forza del destino. Quart acte)

G. Verdi

Marina REBEKA, Soprano

La soprano letona Marina Rebeka és una de les cantants d’òpera més importants del nostre temps.

A partir del seu reconeixement internacional al Festival de Salzburg el 2009, sota la batuta de Riccardo Muti, Rebeka ha estat convidada habitual a les sales de concerts i teatres d’òpera més prestigiosos del món, com el Teatre alla Scala (Milà), l’Opéra National de París, Metropolitan Opera (Nova York), Royal Opera House Covent Garden (Londres), Bavarian State Opera (Munic), Großes Festspielhaus de Salzburg, Vienna State Opera i Opernhaus Zürich.

Col·labora amb directors destacats com Riccardo Muti, Zubin Mehta, Antoni Pappano, Valery Gergiev, Fabi Luisi, Yannick Nézet-Séguin i Daniele Gatti. La varietat del seu repertori va des del barroc, passant pel bel canto i Verdi, fins a Txaikovski i Britten.

La discografia de Rebeka inclou llançaments amb el Deutsche Grammophon, Warner Classics (EMI), BR Klassik i Naxos. Ha gravat la Petite Messe Solennelle de Rossini, àries de Mozart, Amor Fatale (un àlbum d’àries de Rossini), l’òpera completa Luisa Miller de Verdi i La Clemenza di Tito de Mozart. Amb el seu propi segell discogràfic, Prima Classic, ha publicat l’àlbum Spirito (escenes i àries del bel canto dramàtic), l’òpera La Traviata de Verdi i els seus àlbums en solitari Elle (àries d’òpera francesa) i Credo (una selecció de temes sagrats i espirituals). Rebeka també va cantar el paper d’Imogene a l’enregistrament d’Il Pirata de Bellini, un àlbum llançat per Prima Classic i que va rebre el Premi Internacional de Música Clàssica 2022 (ICMA) a l’enregistrament d’òpera de l’any. També el 2022, va publicar el seu primer àlbum de recitals de piano, Voyage.

El desembre del 2016, Rebeka va rebre l’Orde de les Tres Estrelles, que és el reconeixement més alt de la República de Letònia, pels seus èxits culturals. Durant la temporada 2017/18, va ser nomenada primera artista resident pel Münchner Rundfunkorchester. El 2020 va rebre el Premi Internacional de Música Clàssica (ICMA) com a artista de l’any i el Premi a l’Excel·lència del Ministeri de Cultura de Letònia. El 2021 va rebre el primer Premio alla Carriera “Toti dal Monte”.

Mathieu PORDOY, Pianista

El pianista acompanyant i concertista francès Mathieu Pordoy ha esdevingut un dels instructors vocals més prometedors de la seva generació.

Pordoy es va graduar amb honors al Conservatori de París, on va ser professor del 2006 al 2011. El 2019, va debutar per partida doble al Carnegie Hall de Nova York amb Lélio de Berlioz al costat de Sir John Eliot Gardiner i en un recital amb Sabine Devieilhe, amb qui va continuar col·laborant, amb actuacions al Grand Théâtre de Genève, el Festival d’Aix-en-Provence i altres llocs. També col·labora habitualment amb el tenor nord-americà Michael Spyres, amb qui ha fet una sèrie de recitals per tot Europa i Canadà.

Pordoy va debutar al Festival de Salzburg al costat del tenor Benjamin Bernheim, repetí el mateix programa al Théâtre des Champs-Elysées i el Konzerthaus Wien. Amb Marina Rebeka, va interpretar un programa de cançons italianes i russes al Théâtre du Capitole de Tolosa, la Salle Gaveau de París i el Gran Saló del Conservatori Txaikovski de Moscou.

Com a especialista en òpera francesa, Pordoy apareix regularment com a convidat a l’Opéra-Comique de París, l’Opéra de Monte-Carlo, el Gran Théâtre de Luxembourg, el Théâtre Royal de la Monnaie a Brussel·les, el Théâtre du Capitole de Tolosa, la Wiener Staatsoper, l’Opéra de París i la Opernhaus Zürich.

Pordoy ha impartit classes magistrals a l’Acadèmia Mariinsky de Joves Cantants d’Òpera i ha ocupat càrrecs a l’Institut Canadenc d’Arts Vocals de Montreal i a l’Institut Internacional d’Arts Vocals d’Israel. Al Festival d’Aix-en-Provence, va exercir com a instructor vocal per al Programa de Joves Artistes de l’esdeveniment. Com a instructor vocal i acompanyant, ha actuat al Théâtre des Champs-Elysées, l’Auditori de Tenerife, el Festival Chorégies d’Orange, l’Oper Köln, el Teatre Municipal de Santiago a Xile i en altres escenaris i esdeveniments.

Pordoy ha col·laborat amb els directors Fabio Luisi, Gianluigi Gelmetti, Gianandrea Noseda, Daniele Gatti, François-Xavier Roth, Mikko Franck i Alain Altinoglu.