Sonata per a clarinet i piano en fa menor, op.120, núm. 1 Brahms (1833 – 1897)

Allegro appassionato

Andante un poco Adagio.

Allegretto grazioso.

Vivace

Klavierstücke, op.118 J. Brahms

Intermezzo, en la major – Andante teneramente

Romança sense paraules – Selecció Mendelssohn (1809 – 1847)

Sonatina per a clarinet i piano J.Horovitz (1926)

II. Lento, quasi andante.

Yuja WANG, piano

La carrera brillant de Yuja Wang ve marcada per crítiques excepcionals i ovacions del públic. Aquesta pianista, nascuda a Beijing i coneguda pel seu art carismàtic i la seva presència captivadora a l’escenari, va aconseguir arribar al cim durant la temporada 2019/20, presentant recitals, sèries de concerts, residències de temporada i gires extenses amb alguns dels conjunts i directors més venerats del món.

Els aspectes més destacats d’aquesta temporada inclouen l’Artist Spotlight de Yuja al Barbican Centre, en el qual va conduir quatre esdeveniments emblemàtics en què ella mateixa va actuar: la primera interpretació a Londres del concert més recent per a piano de John Adams, que Wang va estrenar la primavera de 2019, titulat Must the Devil Have All the Good Tunes?, amb la Filharmònica de Los Angeles i Gustavo Dudamel, que van portar a Boston i Nova York; també recitals amb el violoncel·lista Gautier Capuçon i el clarinetista Andreas Ottensamer, i va concloure la residència amb un recital en solitari.

A la tardor de 2019 va dur a terme una gira per la Xina amb la Filharmònica de Viena, presentant concerts a Macau, Guangzhou, Xangai i Wuhan. A principis de 2020, Yuja i Gautier Capuçon es van reunir amb motiu d’una gira de recitals, amb onze cites que van presentar en els principals espais d’Europa, incloses la Filharmònica de París i la Konzerthaus de Viena. Seguidament es va embarcar en una extensa gira de recitals en solitari durant els qual es presentà a reconegudes sales de concerts d’Amèrica de Nord i Europa, inclosos el Carnegie Hall, el Davies Symphony Hall i el Het Concertgebouw, que es porta a terme de febrer a abril.

A més, Yuja és solista convidada en algunes de les principals orquestres d’Amèrica de Nord, inclosa l’Orquestra Simfònica de Boston, sota la batuta d’Andris Nelsons; l’Orquestra Simfònica de Toronto, dirigida per Gustavo Gimeno; la Simfònica de San Francisco, dirigida per Michael Tilson Thomas, i l’Orquestra de Filadèlfia, sota la direcció musical de Yannick Nézet-Séguin.

Yuja va rebre formació superior al Canadà i al Curtis Institute of Music de Filadèlfia, amb Gary Graffman. El seu llançament internacional es va produir el 2007, quan va reemplaçar Martha Argerich com a solista a l’Orquestra Simfònica de Boston. Més tard va signar un contracte exclusiu amb Deutsche Grammophon i, des de llavors, s’ha establert entre els artistes més importants del món, amb una sèrie d’actuacions i enregistraments aclamats per la crítica.

El 2017 Yuja va ser nomenada Artista Musical de l’Any a Amèrica.

ANDREAS OTTENSAMER

Andreas Ottensamer conquesta tant el públic com la crítica amb la seva característica mestria musical i la seva versatilitat com a clarinetista, director artístic i director d’orquestra.

Ottensamer actua com a clarinetista solista a les principals sales de concerts del món, amb orquestres com la Filharmònica de Berlín, la Filharmònica de Viena, l’Orquestra de Cambra Mahler i la Filharmònica de Londres, dirigit per Mariss Jansons, Sir Simon Rattle, Andris Nelsons, Yannick Nézet-Seguin, Daniel Harding i Lorenzo Viotti.

Les seves col·laboracions artístiques com a músic de cambra inclouen treballs amb Yuja Wang, Leonidas Kavakos, Janine Jansen, Lisa Batiashvili, Gautier Capuçon i Sol Gabetta. Ottensamer és director artístic del Festival Bürgenstock (Suïssa) juntament amb el pianista José Gallardo.

Durant la temporada 2020/21 Ottensamer ha iniciat la seva carrera com a director i ja gaudeix d’una gran demanda. A principis d’aquest any va fer una sèrie d’actuacions apassionants amb l’Orquestra Simfònica Estatal d’Armènia, i actualment actua al Regne Unit com a director convidat de l’Orquestra Simfònica de Bournemouth. Alguns dels seus pròxims compromisos el portaran a treballar amb les principals orquestres d’Europa i Àsia.

Des de 2013 Andreas Ottensamer té un contracte exclusiu d’enregistrament amb Deutsche Grammophon, s’ha convertit així en el primer clarinetista amb la Yellow Label. Per al seu darrer àlbum, Blue Hour, que inclou obres de Weber, Mendelssohn i Brahms, es va associar amb la Filharmònica de Berlín, sota la direcció de Mariss Jansons i Yuja Wang, i va rebre el seu segon premi Opus Klassik com a “Instrumentista de l’any”.

Andreas Ottensamer va néixer el 1989 a Viena. Procedeix d’una família de músics austrohongaresos; es va sentir atret per la música a una edat primerenca i va rebre les seves primeres lliçons de piano als quatre anys. Quan tenia deu anys va començar a estudiar violoncel a la Universitat de Música i Arts Escèniques de Viena, fins que el 2003 va substituir el violoncel pel clarinet.

El 2009 va posar fi als seus estudis universitaris a Harvard per convertir-se en becari de l’Acadèmia de l’Orquestra Filharmònica de Berlín. En els darrers anys Ottensamer ha aprofundit en els seus estudis de direcció amb el professor Nicolas Pasquet. Des de març de 2011 ocupa el lloc de clarinetista principal de l’Orquestra Filharmònica de Berlín.