Any rere any, Palma avança en la seva consolidació com a destinació urbana de referència, posicionant la seva oferta de city break entre les millors d’Europa. És molt el potencial de la capital balear: un patrimoni d’acord amb la seva història, la qualitat de la seva gastronomia i una gran oferta d’oci i cultura conformen el tàndem perfecte. Les qualitats intrínseques de la ciutat es complementen amb el treball desenvolupat en els darrers anys tant per institucions públiques com per empreses privades del sector. L’objectiu, en definitiva, és consolidar un turisme de qualitat al servei de Palma que atregui visitants durant tot l’any.

Una ciutat amb caràctar propi

La base existeix. Més enllà del turisme de sol i platja, la capital ofereix una proposta diferenciada als turistes que s’hi acosten. En una època en què es tendeix a la globalització, Palma manté un caràcter propi i presenta una oferta única i insubstituïble, el repte és conservar tots els atractius que la caracteritzen i la converteixen en una destinació singular. Per exemple, un comerç tradicional i amb caràcter enriqueix la ciutat i la manté viva i una gastronomia que utilitza productes locals i receptes tradicionals alhora que s’actualitza creant un pont entre passat i futur. A més, es treballa per a conservar el patrimoni i per a crear una oferta d’oci atractiva que inclogui art, cultura i esport i s’estan invertint grans esforços a fer de Palma una ciutat accessible, integradora i amigable amb tots seus visitants, incrementant d’aquesta manera el nombre de turistes potencials.

Conservar els valors ja existents i treballar en la creació de nous productes turístics és una cosa primordial, igual que també és prioritari visibilitzar i donar a conèixer aquests atractius. Per tant, la comunicació, el màrqueting i la presència a fires del sector són parts fonamentals de l’estratègia. A les pròximes setmanes, Palma acudirà al World Travel Market de Londres per a presentar davant els operadors turístics la seva aposta turística, clau per a posicionar-se com una destinació competitiva i atractiva en el marcat nacional i internacional.

El trident format per l’oci, la cultura i la gastronomia, més una bona política de comunicació i la creació de nous productes turístics, permet crear una oferta diferenciada que converteix Palma en una alternativa per a una escapada urbana 365 dies a l’any.