Suscríbete

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Activitats

Innovació amb projectes d'aprenentatge experiencial i transformació digital

Alumnes de l'Escola Universitària ADEMA expliquen en les jornades de CECEIB la seva pedagogia innovadora i l'ús de tecnologia 3D d'avantguarda en el sector sanitari per a aconseguir majors competències i habilitats

Els alumnes varen participar en una jornada al CECEIB.

Els alumnes varen participar en una jornada al CECEIB. ADEMA

L'Associació de Centres d'Ensenyament de Balears (CECEIB) ha seleccionat quatre projectes de pedagogia innovadora i transformació digital de l'Escola Universitària ADEMA per a les seves IV Jornades d'Equips Directius, que s'han celebrat aquest passat cap de setmana.

Els alumnes del Grau Universitari d'Odontologia i Cicles Superiors de Formació Professional d'Higiene Bucodental i Dietètica, Miguel García, Marta González, Alejandra Klein, Juan Francisco Mojer i Mar Puya varen ser els portaveus per explicar les experiències educatives sota el títol 'L'Escola Universitària ADEMA, innovant amb projectes d'aprenentatge experiencial i flux digital: transformant la societat des de l'Aula'.

L'Escola Universitària ADEMA es distingeix per la seva metodologia educativa pròpia i la transformació digital per formar professionals qualificats, amb les millors aptituds, competències i habilitats i amb una gran vocació per tenir cura de la salut de les persones.

Els quatre projectes que es desenvolupen tant fora de l'aula, en espais reals, com en col·legis, instituts, escoletes i ONGs, com dins de les aules especialitzades i la Clínica Universitària, se centren tant en la promoció de la salut, transformació digital, investigació i responsabilitat social: Somriures Saludables i l'Hospital de la doctora Smiles; els simulares virtuals 3D i la tecnologia d'avantguarda en 3D que disposa el centre; l'Observatori de Salut Bucodental i Nutricional de la Població Escolar, i l'activitat de la Clínica Dental, al servei de les famílies més vulnerables.

L'alumne Juan Francisco Mojer, que ha treballat en dos projectes, tant a l'Observatori com a Somriures Saludables, ha explicat que "si bé a el principi sempre costa organitzar-se i comunicar-se amb els infants, el resultat ha estat molt positiu perquè hem vist com aprenien les tècniques sobre com fer les dents netes des del joc i amb elements molt creatius, com una boca gegant construïda per nosaltres ". En aquest sentit, va coincidir Mar Puya, que també mostrà la seva satisfacció per l'evolució del projecte: "Els més petits anaven completant una piràmide gegant amb fotos d'aliments saludables amb un gran sentit i comprensió. A més, podíem observar quan recollíem dades de les enquestes, algunes de les malalties que estudiàvem a classe, com ara l'obesitat, es reflectien en xifres ".

Finalment, tant Miguel García, com Alejandra Klein i Marta González, alumnes de l'Grau d'Odontologia, han explicat la importància de poder col·laborar en projectes d'investigació, comptar amb tecnologia d'avantguarda com simuladors odontològics virtuals 3D, TAC-CBCT 3D, escàner 3D intraoral, làser dental, sondes periodontals digitals, motors dentals digitalitzats o impressores 3D, per sortir "el més ben preparats, fent pràctiques diàriament en espais virtuals i després poder atendre els pacients a la Clínica Universitària amb seguretat i qualitat assistencial, ajudant a ONGs i institucions socials ". A més, varen comentar que "és molt enriquidor organitzar-se en equips multidisciplinaris. Un bon camp d'entrenament per aprendre tot el que posarem en marxa en el nostre futur lloc de treball ".

Para continuar leyendo, suscríbete al acceso de contenidos web

¿Ya eres suscriptor? Inicia sesión aquí

Y para los que quieren más, nuestras otras opciones de suscripción

Compartir el artículo

stats