Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

El projecte Erasmus de l'IES Arxiduc

Set professors de l'IES Arxiduc Lluís Salvador de Palma han participat en el desenvolupament d'un programa Erasmus+ amb centres d'Itàlia i el Regne Unit Altres docents d'aquest centre han participat en cursos específics AICLE

El projecte Erasmus de l'IES Arxiduc

Un total de set professors de l'IES Arxiduc Lluís Salvador de Palma han participat en el desenvolupament d'un programa Erasmus + durant els cursos 2016-2017 i 2017-2018.

Erasmus +, més conegut per la seva vessant universitària, és un programa que abraça altres àmbits educatius i de cooperació i tracta d'ampliar les possibilitats laborals i de desenvolupament personal tant dels estudiants com del professorat, a més d'ajudar a millorar el sistema educatiu en el seu conjunt .

La modalitat en la qual van participar els professors va ser la de mobilitat de les persones per motius d'aprenentatge (KA1) durant els dos últims cursos acadèmics.

Dos professors es van desplaçar a la ciutat italiana de Vincenza per intercanviar experiències metodològiques amb el professorat del Liceu científic G.B.Quadri ( job shadowing o període d'observació professional).

Dos professors més es van desplaçar a Dublín i Londres per completar la seva formació formació lingüística seguint cursos estructurats de llengua anglesa.

També tres professors van sol·licitar participar en cursos específics sobre l'Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE; en anglès Content and Language Integrated Learning, CLIL). Aquests cursos es van dur a terme a Cork i a Praga respectivament.

La iniciativa que ha desenvolupat el nostre centre educatiu forma part de les activitats previstes per la UE per a l'educació, la formació, la joventut i l'esport entre 2014 i 2020.

Entre els objectius establerts en el nostre projecte podem destacar els següents:

-Millora de les competències i habilitats necessàries en l'ensenyament de matèries no lingüístiques en llengua estrangera.

-Actualització de la metodologia en el desenvolupament diari de la pràctica docent incloent noves eines i estratègies basades en les noves tecnologies.

-Compartir experiències amb altres centres d'Europa i col·laborar en el desenvolupament de noves i millors metodologies per afavorir l'alumnat.

-Augmentar l'àmbit d'aplicació i utilització d'una llengua estrangera en entorns no educatius.

-Utilització de noves eines basades en les noves tecnologies, millorant així les competències i habilitats del professorat.

-Incentivar dins de l'àmbit de l'ensenyament l'hàbit de col·laborar i compartir experiències docents amb altres centres de la Comunitat Europea, fent-los sentir part d'un projecte global europeu.

-Evitar l'abandonament escolar primerenc, fent més atractiu el procés d'aprenentatge, disminuir o eliminar el risc d'exclusió social i augmentar l'ocupabilitat dels alumnes un cop acabat el seu període de formació acadèmica.

Compartir el artículo

stats