Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Les nostres escoletes: El Municipal Sóller

"El massatge infantil afavoreix una millor qualitat de vida dels nadons i pares"

Escolars d´aquest centre amb les seves educadores. EI Sóller

"S´està elaborant un projecte per tenir obert els dissabtes de 8 a 14 hores i fer activitats extraescolars de 17 a 18h". Aquesta és la novetat destacada d'una jove escoleta que es va inaugurar el setembre de 2012. D'aleshores ençà, Marta Gelabert Mateo n´és la directora.

De qui és propietat?

La institució és pública. L´edifici pertany a l´Ajuntament de Sóller. La gestió és privada i corre a càrrec de l´empresa Associació Òmnium Educatiu.

L´edifici és nou.

Està adaptat a les necessitats dels infants i compleix totes les normes de seguretat i higiene. Disposam de tres amples i assolellades aules, una sala polivalent (menjador i de psicomotricitat), banys, l´entrada, el passadís i el pati, i un trosset de terra per fer l´hort escolar.

Per altra part, està situat en una zona privilegiada de Sóller.

A l´alqueria del Compte, envoltat de naturalesa, i des d'on tenim les millors vistes a les nostres muntanyes. Destacaríem el puig Major i el de l´Ofre. Cada matí tenim el privilegi de veure sortir el sol per l´Ofre i sentir cantar els galls del voltant.

Identificau els nins i nines de cada grup classe per un nom col·lectiu.

L´aula de 0-1 anys són els Pollets; la d'1-2 anys, les Tortugues i la de 2-3, les Girafes. Cada any usam els mateixos noms.

Quins criteris seguíreu per escollir-los?

Quan es va obrir l´escoleta, l´equip educatiu vàrem decidir aquests perquè volíem que fossin animalets ja que agraden molt als infants i els són propers. Vàrem pensar que els pollets són petits, les tortugues, una mica majors i, finalment, les girafes són els més grans.

Com se senten els alumnes amb aquests noms?

Els encanta. A principi de curs treballam sobre l´animalet de la classe a través de jocs, contes, manualitats. Tenim una mascota a cada aula. Ells mateixos reconeixen la seva classe. Per entrar, es criden per aules i els infants acudeixen.

Utilitzau diverses metodologies, entre les quals, els racons.

Amb els racons organitzam l´aula per zones que fan possible la participació activa dels nins i nines en la construcció dels seus coneixements. Es defineix aquesta participació des del respecte als interessos i a les eleccions individuals.

També treballau amb tallers.

Organitzam el treball al voltant d´una tasca concreta de la qual s´obté un resultat material o no material i que permet la participació de tota comunitat escolar, alhora que genera noves formes de participació i innovació.

Els professionals d'educació infantil incidiu en la importància de l'autonomia.

Ho feim per petits projectes i per experimentació i manipulació, tot partint d´un enfocament globalitzador i obert. La seva didàctica consisteix en un autèntic procediment d´aprenentatge, on l´objectiu és l´adquisició dels procediments per aprendre d´una forma autònoma.

Cada any elaborau un projecte innovador.

Aquest curs estam treballant en l'elaboració d'espais educatius i lúdics a les zones comunes com el passadís, l´entrada i el pati i en proporcionar espais d'aprenentatge a través d´objectes quotidians com el joc heurístic, la panera dels tresors, i diferents materials naturals (pinyes, garroves, esponges de la mar, tronquets, fulles i flors). El primer any vàrem fer un hort escolar ecològic, mentre que el segon any vàrem introduir l´anglès a les aules.

Com aplicau l'aprenentatge de la llengua anglesa?

A través de contes, cançons, balls i rutines; per exemple, a l'hora de berenar ens visita en Billy, la mascota que parla anglès.

Heu repetit el curs de massatge infantil que impartíreu el curs passat?

Efectivament. Va dirigit a mares i pares amb nadons de fins a 12 mesos. Afavoreix una millor qualitat de vida dels més petits i des seus pares. Facilita, a través del tacte i la veu, la creació i enfortiment de vincles afectius entre ells. Ajuda el nadó a ser més segur, comunicatiu receptiu i més sa en els aspectes físic, psicològic i emocional. Té una durada de cinc sessions de 60 minuts cada una. L´imparteix Maria Eugènia Pascual Martí, pedagoga, doula i especialista en atenció primerenca de 0-6 anys.

Com preneu part en la vida social de Sóller?

Ens encanta participar i fer festes. En celebram de tot tipus: les Verges, Halloween, una sortida per la Fira i el Firó i a la Rueta pel Carnestoltes, la visita del Pare Nöel, la festa de fi de curs amb cançons, graduacions i un bon berenar amb tots els pares que col·laboren molt...

Nivells d´ensenyament: 1r cicle d´educació infantil (0-3 anys) Adreça:

C/ Juli Ramis, s/n (07100 Sóller)

Telèfon: 971 630 283 C/e: escoletasoller@gmail.com Facebook: Escoleta infantil municipal de Sóller

Alumnes: 25 Grups: 3 Horari: 7:15 a 17:00h Personal docent: 4 (3 mestres EI, 1 tècnic EI) Serveis: Escoleta matinera, menjador, lloguer del local per a festes d´aniversari o cursos sobre educació.

Compartir el artículo

stats