Saltar al contenido principalSaltar al pie de página

Corxeres d'estiu (XII)

¿Ya nos sigues?Márcanos como medio preferente
Añádenos en Google

Aquest cap de setmana, musicalment parlant, té diferents ofertes de gran nivell i prestigi.

A Alaró, avui serà un dia especialment significatiu. Els Matins de l'Orgue presenten a l’església de Sant Bartomeu (11.30h) la consolidació d'un projecte que ha sabut convertir un instrument sovint relegat als àmbits litúrgics en protagonista d'una programació cultural estable i de qualitat. La jornada començarà amb la presentació del llibre La força de la música, una reflexió sobre aquests vint anys de música sabatina. Tot seguit, Marc Alomar, al violoncel i Miquel Bennàssar a l'orgue, oferiran un concert extraordinari dedicat a les festes de Sant Roc. Una combinació que resumeix perfectament l'esperit d'aquest cicle, que durant vint anys ha convertit els dissabtes d'Alaró en una cita obligada per als amants de l'orgue.

La segona gran cita arribarà el vespre (22 h) al Claustre de Sant Domingo de Pollença, lloc en el qual L'Orquestra Simfònica de les Illes Balears, dirigida per Patrick Hahn, compartirà escenari amb un dels violoncel·listes més admirats de l'actualitat, Alban Gerhardt. El programa és d'aquells que, per si sol, justifica el desplaçament. La vetllada s'obrirà amb el preludi del primer acte de Tristan und Isolde (qui diu que Wagner no és música per a l'estiu?), una pàgina que va canviar definitivament el curs de la història musical. Amb aquell famós «acord de Tristan», Wagner va obrir la porta a un llenguatge harmònic nou que marcaria compositors tan diferents com Mahler, Richard Strauss, Debussy o Schönberg. Pocs minuts de música basten per crear una atmosfera de desig, tensió i anhel que encara avui continua sorprenent per la seva modernitat. Tot seguit arribarà el Concert per a violoncel d'Edward Elgar, probablement la darrera gran obra del romanticisme anglès. Música íntima, nostàlgica i profundament humana, plena de línies melòdiques que semblen més una confidència que no una exhibició virtuosa, tot i que exigeixen del solista una tècnica i sensibilitat acurades. La sessió conclourà amb Shéhérazade, de Nikolai Rimski-Kórsakov, obra inspirada en els relats de Les mil i una nits. L'obra no pretén narrar literalment els contes, sinó evocar-ne l'atmosfera exòtica i misteriosa. El violí solista encarna la veu de la llegendària Shéhérazade, que nit rere nit captiva el soldà amb les seves històries, mentre l'orquestra evoca el mar, el vaixell de Simbad i les anades i vengudes dels convidats a festes a Bagdad.

Com cada dilluns a les 12 hores, el Convent de Manacor segueix amb la visita guiada al seu orgue històric, seguida d'un petit concert.

I Palma continua oferint una agenda gairebé inesgotable. Les Nits de Bellver presenten la Tercera Gala de dansa amb ballarins mallorquins. La cita, dimarts a les 21 hores.

Rectificació. Vull acabar amb una disculpa als lectors. En la crítica publicada dijous en aquest diari a l'edició en paper sobre el concert inaugural del Festival de Pollença es va indicar, per error, que l'orquestra era la Chamber Orchestra of Europe, quan es tractà de la Mahler Chamber Orchestra, tal com sí apareix a l'edició digital. Deman disculpes per aquesta errada.

Suscríbete para seguir leyendo

TEMAS

  • d
  • Música
  • Cultura
Tracking Pixel Contents