Simfònica- Avui comença la primera part de la temporada de concerts d’abonament de la Simfònica, ara ja sí, completa. Durant els passats mesos, els concerts de la nostra formació instrumental de referència eren de petit format, a base de duos, trios, quartets i grups reduïts, sempre amb menys de vint intèrprets. De totes maneres aquesta condició no ha tornat enrere el cicle estiuenc, més aviat l’ha incrementat en número de propostes.

Aquest primer grup de concerts, que durarà fins a Nadal, estarà format per set sessions, totes al Trui Teatre de Palma, una solució entremig del desastre sonor que hauria estat fer-ho al Palau de Congressos, com inicialment es va dir, i la correcció d’emprar el millor espai possible, l’Auditòrium, que resta malauradament tancat (amb el desig que pugui obrir aviat).

A gairebé tots els programes s’interpretaran partitures de Beethoven, alguns fins i tot seran monogràfics dedicats al compositor de Bonn, aprofitant l’efemèride dels dos-cents cinquanta anys del seu naixement. És el cas del d’avui horabaixa (20h) en el qual el pianista Gerhard Oppitz es farà càrrec de la part solista dels concerts per a piano i orquestra números 1, 2 i 3.

Aquests tres concerts es situen encara dins l’òrbita del classicisme, és amb el quart que Beethoven inicia una nova etapa i posa les bases del que serà el Romanticisme musical. De totes maneres hi ha una certa diferència entre els dos primers i el tercer. Aquest és més profund i llarg, la qual cosa demostra que el compositor ja pretenia dir alguna cosa més. Com a curiositat històrica esmentem que el que porta el número 1 és posterior en composició que el número 2. Coses que passen quan s’editen algunes partitures. També passa el mateix amb els dos concerts de Chopin.

Deià.- Si un cicle comença, un altre acaba. Es tracta del festival de Música de Deià que avui s’acomiada del seu públic amb un concert a Son Marroig (20h) amb un recital del baix finlandès Marti Wallen i el pianista i director del festival Alfredo Oyaguez. Ambdós músics interpretaran el Viatge d’hivern de Schubert, un dels cicles vocals més interessants de la història de la música.