Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

La prèvia

Viena 1800

Imaginau com devia ser la ciutat de Viena entorn de 1800? Musicalment parlant, vull dir. A més de poder trobar personatges tan importants com Haydn i Beethoven, podies assistir a l'estrena d'obres que esdevindrien cabdals per a la història de la Música. Viena, era, sense dubte, la capital musical d'Europa, que vol dir del món occidental.

Haydn, que morí el 1809, era no tan sols un músic consagrat sinó una llegenda viva. Era molt famós i podia viure bé de la seva música. Representava, però, l'estil del passat, la seva manera de fer música havia arribat a l'enfront. Beethoven, en canvi, era la modernitat. No tan famós com el seu mestre, les partitures de les seves composicions es venien molt bé i s'estrenaven amb èxit als teatres i sales aristocràtiques.

Avui horabaixa i a l'Auditori del Conservatori (20.30h), Studium Aureum ens proposa una ruta musical, centrada en la Viena de finals del segle XVIII i principis del XIX, en la qual podrem comprovar com foren aquests dos mons tan diferents, el del classicisme i el del romanticisme, el que s'acabava i el que demanava pas. I ho farà a través de tres noms que històricament es donen pas un a l'altre. Per una banda i en un extrem el vell Haydn, el clàssic, i per l'altra part el nou Schubert, l'explosió romàntica. I entremig, el gran Beethoven, el compositor que fa possible el traspàs d'estils i formes. Haydn, Beethoven i Schubert seran protagonistes d'un programa ple de curiositats com la versió que en forma de Kyrie feu Gottlob Benedict Bierey (un compositor també de l'època) del primer moviment de la Sonata Clar de lluna de Beethoven.

Compartir el artículo

stats