Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

Bach, Chopin, Debussy, Falla

El violoncel és l'instrument que més s'acosta a la veu humana, el que pot cantar quasi com una persona. És per això que algunes obres musicals inicialment pensades per a veu i piano, han estat traslladades al duo de violoncel i piano. És el cas de les Siete canciones españolas de Manuel de Falla, escrites a París i estrenades a Madrid fa poc més de cent anys.

Aquest cicle del compositor espanyol, que va viure a Mallorca, tancarà avui vespre a la Cartoixa (22h) l'edició del Festival Chopin de Valldemossa amb una transcripció per a violoncel i piano que feu Maurice Maréchal i que interpretaran Guillermo Pastrana (violoncel) i Marc Heredia (piano).

El solista de l'instrument de corda, sol, obrirà el programa amb la primera de les Sis Suites per a violoncel de Johann S. Bach, una de les obres més potents escrites per a aquest instrument. Les Suites de Bach són un cim de la història del violoncel.

Ara bé, el programa també inclourà la Sonata en re menor de Debussy, escrita en un moment trist de la vida del compositor, en el qual escriví: "De vegades els meus dies són foscos, avorrits i sense so com els d'un heroi d'Edgar Allan Poe; i la meva ànima és tan romàntica com una balada de Chopin".

L'aportació chopiniana del concert la posarà la seva Sonata opus 65, una de les poques obres que el compositor va escriure sense el piano com a protagonista absolut. Una partitura intensa amb quatre moviments, el primer dels quals és ja una declaració d'intencions, amb temes i melodies que apareixen en els altres tres.

Compartir el artículo

stats