Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

La prèvia

Coloratura

Incloure A vos yeux del Hamlet d´Ambroise Thomas, A non credea de La Sonnanbula de Vincente Bellini i Il doce suono de Lucia di Lammermoor de Gaetano Donizetti en una primera part de recital ja demostra de què va la cosa i quin és l´atreviment de la soprano. Parlam de tres moments que demanen un gran esforç a la veu i que són autèntics punts forts dins les seves òperes respectives.

Anit ens trobam amb un recital de cant en el qual, Silvia Vázquez proposa en la primera part aquestes tres àries que no podem qualificar més que de tremendes, en un sentit positiu del terme, naturalement. Un autèntic coup de forçe, en paraules dels entesos.

Però no podem més que confiar amb la tria que ha fet la cantant valenciana, pensem que té dins el seu repertori el rol de Reina de la Nit mozartiana, tot un referent pel que fa a la dificultat i el millor dels exemples de coloratura dramàtica, un estil que demana molta tècnica, agilitat, marcats aguts i musicalitat, molta musicalitat, amb el fi d´imprimir un caràcter especial a les intervencions.

A més d´una part operística, la sessió d´avui horabaixa (Sant Felip Neri de Palma, 20.30h) n´inclou una segona plena de romances de sarsuela, amb fragments de El rey que rabió de Ruperto Chapí, Bohemios i Doña Francisquita d´Amadeu Vives, Jugar con fuego de Francisco Asenjo Barbieri i El Barbero de Sevilla de Jerónimo Giménez i Manuel Nieto..

La pianista M. Victòria Cortès acompanyarà la veu al piano a més d´interpretar en solitari un moment instrumental de Carmen de George Bizert i una versió per a piano de l´Intermedio de Las Bodas de Luis Alonso també de Jerónimo Giménez.

Compartir el artículo

stats