Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

La prèvia

Roma, città aperta

Fa uns anys una orquestra de cambra illenca va programar les Tres suites de Danses i aires antics d´Ottorino Respighi, un compositor a vegades maltractat pels programadors, que no consideren la seva obra com a transcendent, a més de veure´l com persona que no va gosar plantar-se davant el règim feixista de Mussolini.

Sense cap dubte aquestes tres suites són del tot interessants i mereixerien ser més interpretades. Com bona part de l´obra del compositor, que, a patir d´un interès, passió millor, per la música del Renaixement i Barroc (va treballar molt per donar a conèixer l´obra de Monteverdi, Vivaldi i Marcello) construí una obra sòlida i que val la pena escoltar més sovint.

Hem d´aplaudir doncs que la nostra Simfònica proposi per avui vespre (Auditòrium de Palma, 20h) i demà a Maó, la interpretació de dues de les composicions que Respighi dedicà a Roma. Es tracta de Les fonts de Roma i Els pins de Roma (hi mancaria Les Festes romanes, per completar la terna de partitures dedicades a la capital italiana).

Si a Les Fonts el compositor s´inspira en l´arquitectura de quatre de les fonts romanes més conegudes per explicar com passa el dia (Font del Vall Giulia a l´alba, Font Tritó al matí, Fontana di Trevi al migdia, i Fontana de la Villa Medicis a l´hora del crepuscle), a Els Pins fa un retrat d´alguns pinars de la ciutat (I pini di Villa Borghese, Pini presso una catacumba, I pini del Gianicolo i I pini della Via Appia).

El programa d´aquest concert també inclou el Concert per a piano número 3 de Sergei Rachmaninov, una obra summament inspirada a entorn de la qual gira una pel·lícula del tot interessant, Shine, la qual feu que l´actor Geoffrey Rush aconseguís l´Oscar al millor actor pel seu paper de David Helfgott, un pianista psicòtic.

Compartir el artículo

stats