Diario de Mallorca

Diario de Mallorca

Contenido exclusivo para suscriptores digitales

La prèvia

Impressiones diverses

Fou durant l´any 1999, quan a Palma es celebrà la Universíada (competició esportiva per equips universitaris), que l´equip organitzador convidà el compositor Antoni Parera Fons a escriure una partitura per ser interpretada durant els actes. Així sorgí Foners, una obra que el músic manacorí compongué juntament amb el català Joan Albert Amargós, qui tenia certa experiència en el tema, ja que havia fet la música per la clausura dels Jocs Olímpics de Barcelona.

Aquesta partitura d´Antoni Parera, que avui obri el novè concert de temporada de la nostra Orquestra Simfònica, serà com un preludi musical abans que en uns mesos el Teatre Principal de Palma presenti María Moliner, l´òpera que el guardonat amb el Premi Nacional de Música estrenà l´any passat a Madrid.

Després d´aquest preludi/obertura, el concert d´anit inclou, per completar la primera part, el Concert per a piano de Robert Schumann, una obra curiosa, ja que no segueix els cànons establerts per Mozart i Beethoven, sinó que fusiona "la forma concert, la simfonia i la sonata", segons paraules del mateix compositor.

I a la segona part Impressionisme, amb els dos grans exponents de l´estil que marcà la música francesa de finals del segle XIX i principis del XX: Claude Debussy i Maurice Ravell. Del primer el famós Preludi a la migdiada d´un faune (que Pierre Boulez considera l´inici de la música contemporània) i La Mer (partitura molt apreciada pels matemàtics perquè juga amb el concepte de proporció Áurea); del segon una suite sobre temes del ballet Daphnis i Chloé (que estrenaren els Ballets Russos de Sergéi Diágilev). Totes tres, sens dubte són peces del repertori habitual de les grans orquestres.

Compartir el artículo

stats